Trött onsdag

Grönt te är nog inte så bra att dricka 23.00 på kvällen. Jag blev fruktansvärt pigg av det. Har inga som helst bekymmer att dricka kaffe och gå och lägga mig.... men av teet så var jag vaken till 03.30. Vred och vände på mig, slog på filmen Djävulen bär Prada för sisådär 711:e gången.

Inte så jäääääääääääääätte pigg i morse som ni förstår efter fyra timmars sömn *uuuurk*
Gårdagens snö höll mest på att regna bort under förmiddagen så därför passade kusarna och jag på att intervall träna på åkern innan det bara är slak igen. Fungerar fin fint med Spaniz, han är så med på noterna när man sätter sig ner i sadeln igen efter en vända i lätt sits. Halvhalt med sätet och går snällt ner i formen saktar ner det pressade tempot. Annat är det med Filip. På honom får man tänka långsam galopp på så fort han ser en åker för att överhuvudtaget ha en kontrollerbar galopp. Släpper man iväg honom så startar en evig kamp i det blinda. För när han får trycka på allt han kan med bakbenen så går det fort så in i h.....e. Tårarna sprutar av vinddraget som piskar i ansiktet på en - han har sjukt mycket spring i benen!  Har funderat på Täby galopp många gånger.....

Har mailat lite viktiga saker idag oxå. Dels till en av de chefredaktörer ja jobbar med ang en intervju jag ska göra om "mellanchefer". Sen har jag mailat Strömsholm ang en framtida investering ;) Avslöjar mer om det vid senare tillfälle =)

I allt snörusk och regn går det åt täcken i vätan.... knappt så det första hunnit torka när det tredje blivit blött. Men måste säga att Spaniz senaste "klädesplagg" är riktigt bra. Första gången jag provar ett täcke från Horze egen serie och får erkänna att det är över förväntan bra! Klicka här för att se produkten på Horze egen hemsida. Så nu önskar sig Fille ett likadant i julklapp både för den härliga blå färgkombinationen och för att det är 400gsm stoppning. Ta en kik ....

Kommentarer
Postat av: Christian

Du har så rätt i att grönt te är uppiggande, vid kl. 23 för att lite senare sova? Då får man skylla sig själv :p Djävulen bär Prada är himla bra, förstår dig att du har kollar på den väldigt många gånger. ;D



Kul att det går lätt och bra med Spaniz, har inte fille alltid vart lite av en turbo häst? Täby Galopp? Nej jag säger mer FT häst om hans hoppning fungerar bra :p



Horze täcket var mumma ;)

2008-12-04 @ 14:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0