En dag i framgångens tecken.....?

Klockan är mycket så jag tänkte bara  göra en snabb resumé av dagen som swooooshat förbi....

Hade flirtat in mig hos Per som var snäll och skjutsade in mig till högskolan. Läser ingen teaterkurs utan management II men klarar mig ändå inte undan rollspel. Till denna vecka skulle vi ha skrivit ihop en A4 om ett scenario eller om ett av de problem som kan uppstå för en chef eller mellanchef i det verkliga livet. En av grupperna hade lyckas mata in hela 11 aktörer i sitt case, dvs hela gruppen aktiverades till ett och samma spel. Vilket vi egentligen alla uppskattade. Hadlade om vuxen mobbing på arbetsplatsen, hämtat från verkligheten. Och där han som blev utsedd till chefen i rollspelet (efterssom det bara var två killar med idag tyckte vi att vi hade "råd" med att ge chefsposten till en kille *blink* ) hade fullt sjå att reda ut djupa och lånvariga problem som rotat sig fast i ett säljföretag. Efterråt diskuterade vi flitigt och jag lär säga att det var faktiskt riktigt matnyttigt även om det kändes väldigt flummit ett tag. På nåt jäkla vis så kryper man in i rollen och blir den karaktär man är ombedd att vara.

Sedan bar det av till verkstan för att ÄNTLIGEN hämta min älskade Audi - Blue Scar. Inga större fel på honom som tur var. Bara lite sur under huvlocket efter startförsöken samt att det var tackvare en kortstart som oljan förhindrades av besinen att snurra i systemet. Därför den inte ville igen vid nästa nuckelomvridning. Så nu ska jag always and forever ut och varmköra bilen så snart jag måste flytta den på gården. Blir många raggarundor på byn det ;)

Hemma igen var det dags för hästar att få mat. Sedan in snabbt som fasen från snöovädret för att mata hundar och åter bege sig ut i snöyran på promenad. Tango tyckte det var skiiiiiiitkul med snö och hade inte tid att göra varken 1 eller 2. Det skulle bara sliras runt i den decimeter höga snön och smygas på snöklumparna som bilarna lämnat efter sig.
Klockan närmade sig nu 15 och hästarna verkade inte alls nöjda ute i hagen nåmer. All mat var ju slut .....
Upp i stallet - mocka - in med hästar - bada snöblöta hästar i varmvatten och mysa om dem med gosetäckena och smörja hovar - mera mat - ner i huset igen.

Kollade om vi fått betyget från Leadership and Gender kursen..... det hade vi.  Jag fick ett *Jippiiiiieee*

Sedan gjorde jag mig iordning för att hänga med mamma på äventyr. Ja, kändes faktiskt som ett...jag menar vi bor i en by / villaområde och skulle långt ut i skogen till en annan by, säger det igen, i snöstormen. I den lilla byn som är mindre än våran by skulle vi besöka kyrkan, nej det är inget jag gör ofta....kanske egentligen alllllllldelels för sällan. Men den här gången var det ett speciellt tillfälle. Mamma skulle prydas med Rotary-märket. Hon har ju under ett år varit inbjuden och lite av praktiserat och testat på hur livet är som Rotary-medlem. Nu hade beslutet tagits - hon platsade bland de olika affärsmännen och kvinnorna. Är jätteglad för henne. Att jag fick "genomlida" ett hiskeligt (menar verkligen hiskeligt)orgelspel i jultema, stirra på en gubbes "bad hariday" bakifrån och höra på när fyra äldre människor i klubb som ingen kunde uttala namnet på fick stipendium varav av ena tanten plötsligt blev väldig stor och allsmäktig, well...  det är sånt man får ta medan man stoltserar med sin mamma.
När öronen börjat få tillbaka skärpan igen bjöds det på juliga smörgåsar, gröt, kaffe och pepparkaka. *smask*

Efter att ha nattat hästarna damp jag så ner framför datorn för att kolla läget tillsammans med en kopp kinesiskt te. Fick det utav en av mina kinesiska studiekamrater i redan ovannämda kurs ;)
Måste säga tack och bock för det stora intresset av min blogg. Många som frågar efter updateringar och det gör mig verkligen glad! Oavsett hur den påverkar er,om jag bara skapar huvudbry och irritation eller ger dig en minut flummig/rolig läsning så har jag "slutfört" uppdraget ;)


Älskade "syster" Ankie har bett om en personlig analys av Küren på globen, får se om jag kan plita ner några åsikter i morgon. Annars kan ni kika in på hennes egen blogg där hon tycker till om stort och smått från tävlingarna =) Ankies blogg om söndagens Kür
Inte nog med det.....oxå ombedd att göra ett litet målschema till kommande säsong med hästarn. Har det redan hyffsat uppspaltat - får se om jag vågar visa det haha. Är och rör i så många saker nu känns det som =)

Sorry kort blev långt..... *skärpning*


Kommentarer
Postat av: Peer

Tack gosen... nu har abstinesen lagt sig efter en dos rallybabeblogg :)



Skall vi fira "A" i helgen med några flaskor glögg och lite massage ;)



Älskar dig gos!!!!



PÖSS kramar Pöss...gos

Du är en stjärna på att skriva!

2008-12-03 @ 11:19:46
Postat av: Ankie

Jaaaaa hoppas på en analys å att du vågar lägga upp en "öva på lista" men lovar att jaglägger upp min först så du får lite stöttning här i välrden!



Grattis t A:et, måste ta oss i kragen å träffas snart så vi får krama å bubbla av oss... pöss å kram

2008-12-03 @ 17:49:24
URL: http://www.ankiesen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0