Lucia lördag



Nyss inkommen från en rutt på Spaniz. Eftersom han blev utan sko i typ en vecka innan hovis hade 10 minuter "över" för att slå på den så var vi mest bara ute och gjorde av med energi idag. Blev lite intervall träning ute i härliga sommarhagen. Men tycker all varierande träning är bra för både muskler och den mentala biten. Dressyrhästar har rätt att busa en del de oxå =) Då blir den lösgörande och tekniska träningen så mycket roligare och känns mer varierande. =)
Men nu sitter jag inne med stooooor kopp kaffe ....ja och självklart en liten godbit. Har någon någonsitt sett mig med en kaffekopp utan en kaka till? Men jag gör mig förtjänt av dem - jag är helt säker!
Lyckades få iväg veckans rampljusbil i förmiddags, skönt. Får se om jag lyckas skriva en till innan julen oxå som troligen kommer få ligga över både jul och nyår. Om inte vår chefredaktör tänker jobba förstås och är villig att byta ut den igen under nyårsveckan =)
Har ju hänt endel på förlaget det senaste veckorna och det bästa med det hela är att jag fortfarande är med på skutan! And I Love my Work!!!!

Nu hoppar jag lite fram och tillbaka här men vill ju inte missa att updatera er ifrån våran Lucia ritt vi i Kungsgårdens Ryttarklubb hade i lördags. Totalt blev vi 9 ekipage som red runt i byn och lussade under 2 timmar. Det var kallt men vi hade riktigt jäkla roligt. Vi hade oxå typ världens hårigaste lucia....eller luciaponny och nästintill världens minsta. Fille tyckte den var väldigt intressant och ville gärna jaga den. När det senare anslöt ännu en liten Shettis till tåget befann sig plötsligt herr Filip med huvudet emellan dem båda.... väldigt intressanta varelser det där!


Jag är hårig och jag har horn - vad är jag är?


Nästan hela tåget på plats, några mer livrädda än andra för den lilla saken i täten.


Tågets enda stjärngosse. Filip var inte bitter för det....han fick smaka pepparkaka


"ööööh mamma.....det sitter någon på mitt huvud..."


Det tog sin stund men jag är väldigt nöjd med resultatet =)


Fastsytt glitter i lindorna. Nästa år kör vi tomtebloss.....;)
Följ min blogg med bloglovin

Kommentarer
Postat av: klara

hejsan :D nä det blir nog inget tävlande, rider en av annas hästar som antagligen blir såld snart :( skulle gärna sno den själv :p

Min häst är hopphäst, och vill inte dressyra alltför mkt :p

2008-12-15 @ 21:31:07
URL: http://bastapallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0