Resumé

Sooooo Whats New...förutom att jag varit oförskämt dålig på att uppdatera bloggen under helgen. Kan ha att göra med att tiden framför datorn har varit knapp och den tid som ägnats här faktiskt gått till enbart studier och skrivelser. Yeah! Men känns så sjuuuuukt skönt att jag och Annika avverkat det sista i Management II kursen. Nu är det bara att vänta på grande finale. Vi får jullov som alla andra för första gången på tre år!!!!!

Träningen med hästarna har gått väldigt bra de senaste dagarna. Spaniz är mer fri från handen och mer på ändan. Dagligen spänner vi bågen nu för snabbare reaktioner av hjälperna. Idag var han äntligen så igenom att jag gav mig på byten. Galoppen är så mycket starkare nu att bytena sitter säkrare. Eller ja, höger till vänster har ju aldrig varit något problem medan vänster till höger fungerart till 75%. Ibland efter, jämfota eller otroligt kort. Nu verkar balansen blivit till det bättre och han vågar resp. orkar trycka av mer uppåt och hinner utföra bytet. Vi kände på några 4-serier bara och jag kände mig överförväntan nöjd! =)
Fille fick hoppa av sig lite här om dagen. Kom ner till ridhuset och skulle fila lite dressyr var tanken med då några tjejer från Maddes stall skulle skutta så hade Fille en aningen svårt att fokusera på sina arbetsuppgifter. Han hoppa luft och studsa studsboll mest hela tiden. Jag kände att det inte var någon idé att bråka i 45 minuter så vi gick över och joinade gänget över några skutt istället. Efter det hade jag äntigen en ridbar häst igen - mitt lilla rackartyg Filip

Har även suttit upp på Linneas hoppsto Beata Z i helgen. Det blev en jäääääkla massa rida på rätt kort tid - fy bubblan. Beata är nu ännu ett litet projekt för mig att hjälpa till att "reda ut". Trevlig häst i grunden som ofta knycker av i nacken och slår av motorriken. Gillar att krypa upp i formen och vika hals. Sååå upplägget till en början är nu att rida henne mycket lägre i formen för att få upp ryggen och stärka överlinjerna. Det ska därtill fokuseras på rakriktning tills hon vågar suga jämnare på bettet och är mer med för skänklarna.

Och appropå hoppning. Den 7 januari börjar Spaniz och jag hoppträna igen  ;) Men vi strävar inte efter några höjdhopp utan är ute efter "bounceträning" i bakkärran =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0