Hårdträning trots snuva...

Hur många gånger har man inte fått föreläsning om hur farligt det är att träna när man är förkyld. Att en "förtjockad" hjärtmuskel inte klarar att pumpa runt blodet osså dör man. Men hur envisa är inte många av oss då... och i synnerhet vi ryttare tror jag. Vi tittar inte på oss själva utan ser till vilka behov hästen har. Man bara SKA rida! Jepp så även jag, jag har forfarande en grym rethosta vilken kan hålla mig vaken halva nätter meeeen det kommer gå över. Och har jag inte hejdat mig tidigare så varför nu ;) Träningen är ju så rolig nu, jag känner ju att det händer saker...både till det positiva och negativa.

Vissa saker som fungerat skitbra tidigare fungerar krasst nu och vise versa. Men det är så det brukar blir i vår utbildningstrappa precis innan man lyckas kravla över nästa trappsteg. Märks att jag kommer åt Spaniz bättre efter att ha backat bandet och renodlat hjälperna en gång för alla. Mycket mer lösgjord och uppmärksam på mina önskemål.
Nu har vi kommit så långt att bytena i vartannat språng är jättefina, men i de enkla bytena kan han ibland nonchalera och typ som drutta över i den nya galoppen.
Arbetspriutterna blir bättre och bättre....nu trampar han runt och behåller balansen *pust*
Är meganöjd med den hjälp jag får av Fredrik. Det har verkligen varit en kick i ändan att börja träna för honom. Vi börjar lära känna varandra nu och förstå varandras önskemål. Red för honom förra tis, ons i Storvik och lör, sön på GRS. under söndagen kändes Spaniz kalasfin och det visade sig dessutom att han hade grymma piaff-skiullz bara poletten trillade ner =) Applåderna regnade ner från läktaren när söta hästen chockade oss alla, inte minst Fredrik;)
Skulle egentligen ha tävlat på Högbo i helgen och gjort comeback i MSV..... men det blev helt enkelt för struligt när alla var borta och jag stod som hus- och hundvakt dessutom.  Men jag var inte bitter för det, kände iaf mig mest stressad inför starten bara så. Den där comebacken gör jag den 16 maj istället =)

Nej nu ska jag läsa igenom dagens arbetsprestation i reportageväg som jag gjort efter hoppträningen. Sen blir det stallet igen för mockning och intag.


Kommentarer
Postat av: Ankie

Wehooo u´re back!



Hoppas d börjar lossna m kandaret nu å att ha inte står emot längre!



kram kram

2009-05-02 @ 07:51:12
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0