Lussefirande!


Först vill jag säga att Per och jag hade första middagsbjudningen i huset i lördags! Det kändes heeeeelt sjukt underbart! Blev en toppenkväll med massor av skratt - som vanligt i sällskapet av Eddy, Erik och Pontus. De lämnade oss på landet vid 02.30 :P hihi Dessutom blev vi överösta med komplimanger för huset, känns verkligen skönt efter allt slit att även andra uppskattar det vi komponerat ihop efter bästa förmåga ;) Nästa helg kommer pappa hem och då blir det att tapetsera hall och vardagsrum, förhoppningsvis lite golvläggning i hallen oxå sen är det bara möblemanget! =)

Igår då så var det Lussefirande. Jag och Lena skulle rida upp till Stall S för att gemensamt tåga genom byn med lite klubbtjejer. Jag tog in hästarna vid lunch för att Fille skulle badas efter att han tvunget legat och gnussat på en varm skithög under natten *suck* Man tager vad man haver sa Fille som önskar att han hade golvvärme tydligen. Inte kallt i mitt stall, är ju själv en sann fryslort så hur ska jag kunna jobba om jag hackar tänder. Nej, det går ju inte. Vilket Fille nog är tacksam över ;)
Efter en omgång med "snö-schampot" så var han bländande vit igen, bara det att jag anade att det skulle ta tid för honom att torka. Så lilla prinsen fick förstås spa behandling med hårblåsen och borsten *myyyyyyys* Men här någonstans började nog Fille koppla ett och annat. Sån behandling + fläta i svansen? Det måste vankas TÄVLING!
Från det var han laddad - super laddad. Så när väl all utrustning och glitter var på och vi begav oss så for han som skjuten ur en kanon genom stall dörren. Halvvägs framme på träffpunkten smsade jag att vi var på G och fick svaret att det var inställt. Kul när man stått mellan 12.30 och 16.00 för att ha en fin häst i lussetåget. Men men inte mycket att göra åt. Lena och jag tog en tur genom byn och gladde både stora och små. Barnfamiljer tog kort och kidsen klappade hästarna. Intressata de där småkidzen tyckte Fille ändå som under 1½ timmes lussefirande konstant trippade på tårna i väntan på att tävlingsarenan skulle uppenbara sig. Sicken spänniz han är mitt hjärta!
Per lyckades få hästarna på bild trots deras totala ovilja att stå still denna mysiga kväll bara 1½ vecka innan jul!

Glad Lucia från oss på Kungsgårdens Dressyrstall! ;)


Kommentarer
Postat av: Chioli

Oj då det blev bara en veckas vila sen så pållen att nu får det vara nog med vila! Lämnade tillbaka tränarens kandar och inköpte ett eget kanske det blir invigning av det i kväll. Ha det!

2009-12-14 @ 18:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0