När man väl är igång

I morse kändes allt bra jekla tungt. Har varit så himla fryssen sedan igår em. Ja, mer än vanligt till o med. Gick och la mig med huvtröja på och allt. Vägrade att ta mig innan jag kände att jag precis var på väg att somna. *suck* Vaknade, klev upp och såg direkt ut som en frusen fiskpinne. Såg framför mig hur lång dagen skulle bli att kännas när man ska huttra hela tiden. Men det är ju som vanligt, så snart man kommit upp i varv efter att ha varit i stallet, släppt ut, skottat gården, sopat av trailern, hållit tummen för att beemern ska orka dra fram trailer och när man lyckats med det ska man lyckas backa ner till vägen utan att fastna längs uppfarten - galant! Ja, då man minsann i högvarv och även om tårna domnat bort efter ha lunkat runt i snön så e kroppen varm iaf. Lika bra att fortsätta jobba så det blev mocka och smörja av alla grejer som skulle med på träningen idag. Sen in med hästarna till lunchen, mata, mysa och göra i ordning - sen iväg på Fredrik träning.
Hem och bada av en väldigt duktig Spaniz som satte bytena i vart tredje idag - med GEST! Så imponerad av honom vi har ju precis börjat träna på de enkla bytena igen, men de känns bättre än någonsin så tror min herre blivit lite starkare ;)
Kanske slänger upp ett litet klipp senare ikväll. Tyvärr försvann min kameraman ut med mobilen i högsta hugg i samma veva som Fredrik sa "byten", så typiskt när vi äntligen fick göra något roligt, ja när man lyckas iaf då, annars skapar det ju mest bara huvudbry. Men ska faktiskt ruscha vidare just nu. Ska koppla av trailern och bege mig ut för att få några fler uppdrag avklarade innan jag sätter mig med föreningsarbete.



Mitt pyntade äppelträd som lyser så mysigt på gården.




Kommentarer
Postat av: chioli

Jaaaa ge oss ett klipp på Spaniz, är själv i en liten träningssvacka, får liksom inte till det alls, just nu lång, tung och springer gärna in i fattningar. Det blir att snäppa upp lite över jul och nyår helt enkelt, lite mer press och krav. Så med det vill jag säga en liten filmsnutt på er kanske ökar motivationen att rida till en kort lätt och alert chivas igen./Ha det:-)

2009-12-17 @ 20:20:29
Postat av: sara

jättefin blogg :)

2009-12-18 @ 22:19:38
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0