Rösta på Årets KWPN

"Nu kan du rösta på vilken häst som är årets bästa holländska varmblod. Bland kandidaterna återfinns bland andra Totilas, Parzival och Ravel.
Röstningen är öpen till 4 januari. Vinnaren presenteras under KWPNs premiering i ´s-Hertogenbosch 2-6 februari."

Text: Hästmagazinet

Jag har så klart satsat min röst på dressyrsidan. Men kanske inte på den som är mest omtalad de senaste månaderna. I mina ögon är Adelinde Cornelissen och Parzival ett underbart ekipage. Lite som vispad grädde för ögat - smaskigt!. Hela kompositionen tilltalar mig och hästens rörelser fram och bak är sammanhängande, fri i bogar och fast han är stor blir allt så lätt. Storyn bakom och det sätt som Adelinde pratar om honom på gör mig alltid glad. Rösten tillfaller Parzeval!

Klicka här för att komma vidare och rösta
 
Vilken röstar du på och varför?!


Adelinde Cornelissen och Parzival


Edward Gal och Moorlands Totilas


Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

jag ahr inte röstat , är mer insatt i varmblod (:

2009-12-27 @ 19:57:00
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Ankie

Jag röstade på Totilas. Ville rösta på Premier men han va inte med (han e ju oxå kwpn, har samma stam som Parzival, Jazz-Ulft) han e min favvo, som en gummiboll. Men jag gillar Totilas mer än Parzival, men du å mor gillar samma häst. Dock tkr jag d e dags för både Gal å Adelinde att höja svårigheten på sina kürer, de rikder de lättaste linjerna och klarar det varje gång m bravur, dags att ta en utmaning kanske? Höja ribban så det blir lite intressant att titta på, så man tänker "kommer de att klara sig? bäst jag håller tummarna!"... Pudd å klam

2009-12-28 @ 09:01:05
Postat av: Patricia

Ankie<< Haha, jag visste väl att du skulle ha en åsikt om detta ;) Din mamma har bra smak, men det visste vi väl redan?! =P Visst skulle man kunna önska något knivigare Kürer meeeeen risken är ju att man bommar och då får du desto mer minus ju. Båda känns ju rätt färska i sammanhanget fortfarande och kanske behöver de sejfa lite till en början för att kamma hem lite WC-poäng?! Vi får väl se vad som händer framöver, man får ju inte förhasta sig! Vi e ju rätt tröga själva på att snäppa upp i klasserna, "ska bara få rätsida på ditten och drutten innan" osv ;)



Puddar och klamar

2009-12-28 @ 21:52:28
URL: http://rallybabe.blogg.se/
Postat av: Pontus

Självklart blev det Edward. Vem annars :)

2010-01-04 @ 19:40:18
URL: http://pontussundstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0