Gordon

Vad tror  ni om Gordon Ramsay´s kommande serie? Är det någont som man orkar kika på eller kommer man lessna på hans bitska attityd.....igen. Om folk ska stå hemma i köken och göra efter honom så kan man ju hoppas att han lugnar sig lite. Av någon anledning så tilltalar reklamen som går nu iaf.
Hell´s Kitchen orkar man ju knappt 5 sek av innan man lessnat på allt gap och skrik. Lär sig folk bättre för att de flår runt som rädda illrar i hopp om att inte bli förödmjukad. I nästa matprog. han gjorde, The F word, så blev jag alldeles svettig när familjen Ramsay skulle införskaffa sig några kalkoner så att barnen skulle lära sig varifrån maten kom. De namnsatte alla fyra fåglar, gödde upp dem och ungarna hade allmänt roligt med dem. Sen var det dags..... *ryser* sånt orkar inte jag se. Går det inte att lära barn på andra sätt varifrån maten kommer?
Jag tillhör den del av människor som gärna äter kött och fågel, men jag vill absolut inte se när man slaktar djuren. Det gör alldeles för ont. Att sluta äta kött hjälper ju inte särskilt mycket heller när merparten av befolkningen också äter kött.

Vad tycker ni, tror ni på lärdom under tryck och press? eller en mer pedagogisk inlärning? Visst visst, den som ger sig in i leken får leken tåla men bortse från att de deltar i en realityserie nu.


Kommentarer
Postat av: Erik

pedagogik for the win! :)

2009-02-12 @ 11:24:52
URL: http://agnanaurion.blogg.se/
Postat av: Ankie

D finns många olika "pedagogiska" inlärningssätt... Sen beror d väl på vad man e för människa om man gillar d ena eller andra (hur konflikträdd osv man e).



Min nya sadel e i Sverige nu, hurra! Hoppas på å få den snart...



Du får tjata m dig per ner i ridhuset i helgen å ta lite kort när ni tränar; vill se!!!



kramar

2009-02-12 @ 13:16:25
URL: http://www.ankiesen.com
Postat av: Patricia

Ankie<< Kan visst hålla med om att olika inlärningssätt fungerar olika bra beroende på vilken människa man är. Själv skulle jag helt klart bara bli skit förbannad själv. När man verkligen försöker att göra rätt och nån slänger grejerna på backen och skriker att jag är oduglig. Nja jag tror de flesta ändå känner att de behöver en viss dos av bekräftelse för att vilja kämpa vidare. Vet man hur Gordon är så kanske man hoppar i taket när han inte säger något till en - för det måste ju betyda att man gör något rätt.



Det gick ju fasen fort för sadeln....eller har hunnit gå så många veckor sedan vi pratade om att du beställde den? :/



I helgen? E för mörkt i storks ridhus, faaast iof....=) Kanske kan lura med honom att ta några halvsuddiga. Sen ska jag till Uppsala och fota världens bästa "sis" någon helg oxå.... bläddrar i kalender och kollar på Ankie

2009-02-12 @ 23:42:07
URL: http://rallybabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0