rapport från framridningen

kom iväg i lagom tid i morse. ensam bland snövallar och dårar med takboxar. några på väg mot kungsberget andra till sälen . olik destinationer men samma körsätt :-) fick min kaffe på statoil och nu sitter jag här o kollar på alla möjliga typer av framridning. några mer stressade än andra ... jag undrar verkligen hur f-n en del tänker. De har knappt kommit genom portarna så drar de på en ökad slängtrav över hela framridningen - hello strainger, what are you thinking about? I mean really....
Sen finns det alltid våghalsar som ger sig på klasser de inte behärskar. Visst några ska ha cred för det är första gången och då går det ju som oftast inte lysande. Men sen finns det dom som inte behärskar hästen eller banan och sedan kommer ut och är skitgriniga och vägrar lyssna på sina söta mammor som kommer intrasslade i täcken och benlindor med startlistan fladdrandes mellan tänderna medan de försöker att säga några tröstande ord.

Ensam i snöslask bland snövallar och ännu utan mitt Statoilkaffe kl 08.30 en söndagmorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0