Blue Scar VS Bilprovningen


Och det slutade 1-0 till Blue =)
Besiktningsmannen log nöjt när han hissade upp porten och jag rullade in med Blue. Hälsade mig välkommen och sa att "det här borde väl inte bli några problem med den här bilen". Men man vet ju aldrig så jag var med vid varje steg, tror han plötsligt blev mer nervös än vad jag var haha. Inte ett pip han sa om den smala ljusstimman i vingen som lyser konstant (ska vara så) eller min specialdesignade böserblick på huven. Var rädd för att  han skulle säga "de här går för långt ner och förstör ljusbilden", eller "undrar jag om någon kanske faktiskt  kan göra sig illa på dem här om du kör på nån". Ja, man vet ju aldrig vad en besiktningsman kan sätta emot en. Enda som felade lite var ena lyktan som skelade lite, men det var jag bara tacksam att få hjälp med. Såg det själv någon dag innan, inget vidare skönhetsfel direkt ;)
Bromsarna fick kommentaren "Helt perfekta" och det fick man ju hoppas med tanke på att hela bilen studsade iväg baklänges när han klev av på frambromsarna.

Annars har jag haft en "inte rida hästar dag" idag. Rätt skönt att få koppla bort ridningen för en dag,  man har ju nog med stall och hästskötsel ändå ju. Fixade lite papper till en sak  hihihi, och sedan lite jobb pill.
Men nu, nu blir det sängen!

Vad har ni gjort och vad händer i morgon? Har ni något såntdär som ni fruktar inför så som jag med bilprovningen?



När jag åkte hem kändes det typ sådär bra i kroppen som det gör när det gått riktigt bra på tävling. Vilket oxå påminnde mig... Fy vad jag saknar tävlingslivet nu - tur att säsongen drar igång snart!

Kommentarer
Postat av: Erik

Vet precis hur det känns med besiktningen.

Jag kunde knappt tro att han släppte igenom mig med lysande bromslampa och lysande ABS-lampa och en rosthål stort som en krona i avsgasröret.

Jag vann nog med 2-0 nästan :D

2009-01-30 @ 01:12:52
URL: http://agnanaurion.blogg.se/
Postat av: Beffa

Vilken tuff bil du hade, jag var tvungen att visa min "Elsk" att hästtjejjer minsann kan vara bilintresserade ocskå ;)

Fina hästar också :)

2009-01-30 @ 10:26:15
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

Gud vilken fin häst! :D

2009-01-31 @ 23:15:02
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0