"som en blöt snöboll....."

Ett citat jag bara måste printa ner för det sitter som cola  på min tunga. Taget från en riktigt rocksnubbe som är med i Körslaget - lag Bollnäs *hejja*
- Hur trivs du nu i det här gänget?
- Som en blöt snöboll i en lovikavante.

Han kunde inte ha beskrivt det bättre haha........

I övrigt så var det 17 minusgrader här idag *iiiih* Men Linnéa och jag hade beslutat oss - vi skulle rida. Fanns inga alternativ. Att vi sedan såg ut som två knappt rörliga michelingubbar är en annan femma. Spaniz kände sig nog som en han med. Det var stora mysiga vintertäcket och de blåmönstrade mysefleecesiarna som åkte på. Sadel fick hänga kvar i stallet, jag behövde stjärtvärme.

I går trimmade jag lite längs snötäckta vägar. Trodde det var upptaget i ridhuset men hade visst misstagit mig på datum visade det sig sen. Men Spaniz kändes helt ok. Från att helt ha tappat bromsen i förrgår efter en veckas semester hade den snabbt återfunnit sig under natten. Mycket mer ridbart blev det =) Fille.....*suck* vart är den där jäkla hovslagarn!?!?!?!?!? Efter ridturen åkte jag in till Högbo RK. Kungsgårdens Ryttarklubb var där under em och hade programridning för Molly så jag satt på första avlyssnarbänk och sög i mig allt av värde resp checkade hur bra koll jag hade =) Därefter hölls träningar i både markarbete och dressyr så jag stannade för att hjälpa till att lyfta bommar och kolla ekipage.


Och kolla så här blev det efter min tur hos frissan i tisdags. Lockarna kom på köpet....lixom.  Och så här såg jag väl typ ut när vi drog iväg på nyårs  fest.Fast minus tantkrökningen på benen och skorna. Plus att jag faktisk hade mer färg än sådär..... Per du får nog byta belysning i sthlms-slottet....

Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Hej !



Du får denna kommentar i din blogg från mig för att jag har ADDAT dig på www.bloglovin.com . Det betyder att jag finner intresse i Din blogg och regelbundet följer den. :o)



Jag önskar att även Du addar mig på Blog Lovin' , och jag hoppas att Du någon gång emellanåt kikar förbi min blogg. Dessutom är kommentarer alltid välkomna ! Jag bloggar om allt från mina egna åsikter runt olika saker, banalt vardagsliv, politikdebatter till djupa funderingar, tankar och livsåskådningar. ;)



Du addar mig direkt från min blogg alternativt söker på "DragonPH" , på Blog Lovin's sökruta där man addar bloggar.





//Mvh. Patrik.

2009-01-04 @ 23:14:22
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0