Hästig Uppdatering


Nyligen nerkommen från stallet och nattningen av hästarna. Hade sällskap av "lillasyster" Ankie i telefonen en hel timme. Så nu börjar vi bli skapligt uppdaterade på varandras liv igen. Hon berättade om Ninnis framsteg senaste tiden och hur bra det gått på Elke-träningen måndag, tisdag. En träning jag verkligen hade hoppats kunnat följa med och se, men ibland vill livet något annat med en - tyvärr. Men nästa gång då jäklar SKA jag med! Jag har ju inte sett Ninni och Ankie in movement sedan i somras ju...gaah var tog tiden vägen?!

Egna träningen med djuren har gått fina fisken oxå. Börjar  få Spaniz mer o mer på bakbenen igen nu. Förutom under en övning igår, då hela korthuset rasade typ. Öppna på långsidan och sedan in på diagonalen i en fortsatt öppna. Nej, det ska inte vara en sluta, utan öppna, dvs en helt annan spårning än om jag velat rida sluta. ;) Hänger ni med?!  :) Just då kändes det som ett avsnitt ur "Så gör du för att få hästen på bogarna". Med några balanserande volter åt motsatt håll blev det bättre o bättre iaf. BRA... då har vi hittat en punkt att jobba vidare på.
Tränade lite "tap tap" oxå...... Spaniz kan balansera längre på högerbak än vänsterbak. Det genomsyrar hans problem med galoppombytena också, vilka börjar bli bra, men här kan jag ju faktisk jämföra efter några upplagda träningspass. Ska bli kul o se om det blir några skillnader framöver :P

Några bilder på Ankie och Ninni i somras - Miss Ya




Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tipset. =)



Väldigt fin häst på bilderna dessutom. Hoppas att allt är bra.

2009-01-29 @ 13:38:03
Postat av: Matilda

Skönt att det gick vägen med bilen! Och skönt med en ickehästdag. Det behövs ibland. Det känns som att jag har lite för mycket just nu och skulle mer än gärna ta en slappardag med lite fika och shopping eller nåt.

Kul att du också gillar BMWn, den är snygg! :D

2009-01-29 @ 21:11:53
URL: http://showjumper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0