ordlekar och rolig shopping

Du kan skapa familjespel som rapparkalja eller sista ordet men Per han kör sina egna ordlekar....... "säg fem ord som hänger samman på nåt vis" och just det där "på nåt vis" är tydligen väldigt fritt flytande. Föklaringen på Pers fem eget valda ord var nedanstående:
"Om man slåss kung fu måste man äta müsli för att kuna slå sönder ett fikonträd men när fikonen ramlarna blir det fixon mellan marken och fikonen och kommer man med bil måste man ha vinterdäck på bilen! så det så!!!!!"

Japp, hans tema är Kung fu Panda. Vi verkar ha fastnat i en "kolla på tecknat - våg". Efter att vi såg den här omkvällen så handlar allt om pandor. Eller så är det för att kraken ser min kroppshydda varje dag som mer eller mindre numer påminner om en Pandas. Men om det fanns hopp för the dragonwarior så måste det finnas det för mig. Från och med igår började jag med nya rutiner =) De gånger jag känner sug efter en kaka, chips eller godis ska jag pula in ett tuggummi istället. Att välja att göra det här direkt efter julens ledighet och mys bland godsakerna är nog det dummaste man kan göra. Övriga veckor på året så är jag vantligvis ingen godisråtta. Men nu bestraffar jag mig själv för det över året utspridda väldigt lilla jag ändå äter. Men men.....sötsug som sötsug, det ska bort. Får endast dricka ett glas cola om dagen oxå resten vatten eller Brämmhults apelsinjuice eller smoothies =) Jag har ett mål för 2009! På måndag blir det gymmet.......

Per och jag for ut på stan en sväng i eftermiddags för att kolla på lite kakel till badrummet i torpet. Varför måste det finnas så många fina och välja mellan? Vi har väl ett hum om hur vi vill ha det iaf. Badrumsmöbler är helt bestämt - tror jag....eeeh eller....mjooo....ååååååh varför finns det så många fina och välja mellan. Efterråt åkte vi till Valbo köpcentrum istället och fick med oss både det ena o det andra som vi egentligen inte alls skulle ha. En ny dunkudde, ny concealer (testar Dior denna gång), nya örhängen, ny tröja.... jag ska slänga upp en bild så snart jag kan =)


Kommentarer
Postat av: Ankie

åhh va glad jag blev av att läsa igenom alla de inlägg du skrivit sen sist! you go girl, du skiver så bra å kul!



pöössss

2009-01-10 @ 00:51:47
URL: http://www.ankiesen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0