Anmälda till GFRK

Jag uppdaterar er desto mer i morgon men tänkte iaf säga att nu är jag och Spaniz anmäld till första tävlingen på 1½ år. Jajjamensan! Startnummer 19 i klass LA:1 .... *tarzan vrål* De  msv:a klasserna får vänta lite nu så vi får bli varm i kläderna på nytt. Tar det som ett rent träningstillfälle, eller iaf försöker jag intala mina hemska tävlingsinstinkter det :P Men Spaniz kändes fruktansvärt bra under dagens trimmning och då blir man förstås lite laddad. Samtidigt nervös om man ska palla hålla toppningen ända till nästa helg - tveksamt! Allt blir väl pannkaka lagom till fredag eller nåt men Fredriks röst ekar i skallen hela tiden så jag fortsätter rida som jag blivit "lärd" sen en vecka tillbaka så får vi se. Håller det så håller det... spricker det ...ptja då var det väl jävligt synd då. Men det är för sjutton första gången vi kommer ut på 1½ år så varför ens ha de minsta förväntningarna. Fruktansvärt längesedan jag startade på Fältis och den gången var ingen bra gång. För det första slet Spaniz sönder nosgrimman på plats, så jag fick rusa upp i stallet och låna av nån vänlig själ. För det andra så var hästen halt för första och ännu sista gången i sitt liv..... hum?! Vid närmare eftertanke - jag stannar hemma på söndag! =)



Kommentarer
Postat av: Ankie

Det kommer att gå jättebra ska du se! Jag och Bambi pratade om hur det skulle gå att gå ner i klasserna och tävla om man ridit högre med samma häst. Vi kom fram till att man rider mera aktivt då, man tkr inte klassen är svår och man är van att ha mkt mera kontroll och press på hästen än när man red den klassen för flera år sen och det va det högsta man ridit ihop. Den inställningen skulle jag behöva ta med mig nu på min lilla flicka, den dagen vi ska ut. "det här kan jag och det är superlätt! Nu ska vi flascha runt här!". Ta med dig den inställningen på tävlingen! kramar

2009-03-03 @ 05:59:25
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Ankie

Det kommer att gå jättebra ska du se! Jag och Bambi pratade om hur det skulle gå att gå ner i klasserna och tävla om man ridit högre med samma häst. Vi kom fram till att man rider mera aktivt då, man tkr inte klassen är svår och man är van att ha mkt mera kontroll och press på hästen än när man red den klassen för flera år sen och det va det högsta man ridit ihop. Den inställningen skulle jag behöva ta med mig nu på min lilla flicka, den dagen vi ska ut. "det här kan jag och det är superlätt! Nu ska vi flascha runt här!". Ta med dig den inställningen på tävlingen! kramar

2009-03-03 @ 05:59:28
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Peer

Jag laddar också :) ser fram emot söndag. PUSS!

2009-03-04 @ 15:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0