En glad Fille

Har glömt att säga att jag iaf var till Högbo RK med Fille i fredags. Planen var att åka dit till fyra med honom. Men en "olycka" i torpet satte krokben för hela schemat och en mindre räddningsinsats var tvungen att göras istället. Så ett tag tänkte jag rent av skita i att åka allt kändes skit. Men när det värsta lagt sig så kände jag ändå att jag fasen gått och laddat inför denna lilla tripp med Fille hela veckan och alla grejjer var toksmorda och hästen nybadad. Så allt var ju för sjutton redan klart så tillslut kom vi iväg ändå.
Och vad tyckte Fille? Ja han halvsprang in i SIN trailer (bara hans och mitt namn som fortfarande står på sidan, stackars spaniz). Sen stod han som ett ljus hela vägen till Högbo, som alltid alltså. Väl framme och vi öppnar upp fronturlasten så står en super söt ponny där med öronen spikrakt frammåt och uppåt. Ögonen glittrade värre än en sjö i solnedgång och när han väl kom ut stod han uppspänd och bara tittade. Han var nog i chocktillstånd - tror jag ;)
Gick kalas att rida trots miljöombytet. Men han är ju en riktig gammal ringräv vid det här laget så det sitter väl i han ännu =) Min lilla gobit! Kanske inbillar jag mig men jag tror att min fräscha 25 åring, som tror att han är 5, blev ännu ett snäppet piggare och gladare efter resan. Han verkar riktigt laddad =) Så fortsätter han gå bra på träning så får han nog komma ut på någon tävling igen sen =)


Kommentarer
Postat av: Beffa

Aha, så du har också en såndär som inte fattar hur jävla gammal dom egentligen är? ;P

Dusty är ju 26 men det har han minsann ingen aning om. Han är tokpigg och vaken, ser allt och flyger därmed i luften för allt också ;) Spöken ser han överallt! Hoppas bara att jag kan få honom hel på nått sätt! Jag vill så gärna rida honom igen =)

Kul att din "gamling" är så fräsch =)

2009-03-05 @ 05:58:38
URL: http://beffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0