träningsvärk

Precis som förutspått så känns min kropp förbaskat öm idag - boxens baksida. Men samtidigt känns det himla skönt oxå, nu vet jag att jag gjort något gott. Efter att ha trimmat två hästar idag så kändes det som om den här geleklupen till kroppshydda gjort sitt i träningsväg. Istället blev det att går ner i huset och sätta sig att läsa i "Ridhandboken". Fredrik har propagerat hårt för den sedan dag 1, tyvärr har min ekonomi bara inte tillåtit att inhandla den men i söndags så fick jag den i handen, Fredrik var snäll nog att låna ut sin egen. Grymt tacksam!
Hittils känner jag iaf att jag utökat mina kunskaper inom hästväsendet ännu mer, så jag får väl ta och skicka rekomendationen vidare =)

Fast träningsmässigt hade nog ingen bok i världen kunna hjälpa mig idag. Gah, jag gick ut med en plan och slutade på en helt annan väg utan att ha lyckas lösa några problem över huvudtaget - skit oxå. Fille gick bra men Spaniz har det väldans svårt för att fokusera när vi går ut på stora ängen för att pulsa och få lite friluftsträning eftersom marken ligger så nära stallet. Han springer gärna spänd och gnäggar efter Fille. Eftersom han nu gått så himla bra ett tag så var tanken mest att han skulle få komma ut och galoppa och sträcka på sig utan några större krav. Men väl ute på ängen blev han bara stark. Jag började genast försöka arbeta honom mot snabbare reaktioner för att han skulle fokusra

 mer på mig än allt annat. Men det var inte det lättaste eftersom han lyckades dra igång hälften av byns hästar i en gnäggkör så han hade ju fullt sjå att svara dem alla =P Well well well får gå ner i ridhuset i morn och trimma lite och lova mig själv att hålla fast vid den plan jag tänkt ut.

Kommer ni på er nångång i efterhand att ni vikt av från en plan?


Kommentarer
Postat av: Ankie

Vad duktiga ni är som byter å byter å byter! Ni kan ju!!!! Tänk på stackars mig som bara är glad OM det blir ett byte och det sker typ en gång i månaden haha... Men idag kunde hon helt plötsligt byta PÅ hjälpen i det svåra bytet (sen att di nte alls gick att göra åt d lätta hållet d e en annan sak...haha)



Kolla FB sen för jag laddar upp korten från NY nu...

2009-03-25 @ 22:24:20
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0