Ridteknik och annan teknik....

Yes- fick ju en del gjort idag precis som önskat! Fast jag fick byta reportageskrivandet mot att boka fakturor åt Pers företag då jag inte kom in på den mailen där jag hade all info på. Datorer och cyberspace ska bara funka- inte krångla! Hum.... får se hur det går när vi flyttar in i torpet sen bara, det håller just nu på att bli ett hypermodernt teknikcentra tror jag. Styrsystem och massa roliga, dosor och mackapärer. Ja, en har till och med touchscreen och gissa vem som är på bakgrundsbilden... Fille - såklart! Jag får visa er lite smått och gott under helgen;)

Träningen med Spaniz gick iaf som önskat idag. Vi har trimmat lite på uteritterna bara den här veckan för att han frivilligt ska sträcka ut ordentligt och trava på. Tycker han backat av alldeles för mycket efter all fokus på samling så nu är det bara att backa tillbaka ett par steg =) Var ner i ridhuset idag och fokus låg helt på att han skulle komma ner med nacken, upp med ryggen och manken som högsta punkt. Tror han går och tjuvkniper lite i länden så nu fick han verkligen öppna upp och gunga på lite. Sen lite övergångar på det, då blir det jobbigt såklart =) Fångade upp honom lite innan avslutat pass - mycket nöjd med känslan och bilden =) Tror vi kan köra liknande arbete under en vecka bara man aktar sig för att köra för långa arbetspass.
Fille då? Ja, den busen lyckades stampa på sin ena framsko när vi red ut så nu måste jag ha tag på hovslagarn - suck! 

I morn startar Madde med "Rutan" i 3-års championatet dressyr. Klassen börjar 15.00 och hon skulle visas vid 18.00. Hoppas hoppas hoppas det går vägen i denna omg 1 och att vi får se henne på web-tv i finalen på söndag.
Är ju Fille och Spaniz hästgranne, dessutom söt, så jag tror de håller hovarna oxå!




Kommentarer
Postat av: Evelina

Tack vad kul att du tycker det, och desamma =)

2009-10-16 @ 00:23:19
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: isabella

tack så mycket :D håller med om vad du kommenterade också!

2009-10-16 @ 22:13:18
URL: http://isabellaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0