Live to Win!

Livet är egentligen alldeles för kort för att spillas bort. Hur många gånger kommer man inte på sig med att göra saker som man egentligen inte alls vill - men man måste. Eller egentligen kanske inte alls måste men tvingar sig till det ändå. Livet är förvisso full av måsten men därimellan måste man nog kunna boosta med lycka och glädje.

När det kommer till ridning är jag fruktansvärt duktig på att sätta långsiktiga- som kortsiktiga mål. Desamma är jag med de ekipage som tränar för mig då jag anser att det är jätteviktigt att veta vart man ska för att kunna strukturera träningen och hela upplägget kring hästen. MEN när det kommer till vardagen och arbetslivet känner jag fortfarande att jag inte alls hittat mitt spår. Det finns så ohyggligt mycket som är roligt så jag irrar mest som en yr höna mellan olika riktlinjer. Skulle verkligen behöva kasta ankar och sikta min energi på mindre saker. Är nog ett måste om man vill bli framgångsrik iaf. Vägen dit man vill kan vara huuuuuur krokig som helst men jag vet iaf vart jag ska och kan hitta sidovägar för att ta mig runt hinder eller arbeta extra hårt för att övervinna problem. Så vad jag ska jag göra? Sätta mig ner och fundera vad jag vill med mitt liv kanske istället för att önska en massa saker.

Christoffer Lindhe, simmaren som blev årets kämpe 2008 är helt otrolig vad det gäller att kämpa. Att som tonåring förlora sina ben och vänster arm i en tågolycka skulle sänka de flesta. Visst saknar han känslan av att kunna göra allt obehindrat och vara som alla andra men han påstår sig inte lida. Av sitt handikapp har en otrolig kämparglöd väckts, han simmar nästan snabbare nu än med alla kropsdelar. Han tränare mycket och har tagit mängder av medaljer och var 4:a i Paraolympics Peking. Sånt är sjukt inspirerande, det visar att det finns inga gränser bara man vågar kliva ur sin egen komfortzon.


Kommentarer
Postat av: Chioli

Man skall kanske inte glömma att livet är just nu och inte alltid sträva efter något som finns längre fram. Njuta av de som är för stunden ibland, även om det kan vara svårt.

2009-10-11 @ 12:45:18
Postat av: Matilda

Vill du bli intervjuad?? Göra reklam för din blogg?? Plus få en länkning och massa som besöker just dig??



Var med och tävla i min blogg då!!



För mer information kika in på www.maaatiiildaaan.blogg.se

2009-10-12 @ 17:52:06
URL: http://maaatiiildaaan.blogg.se/
Postat av: Patricia

Chioli>> Håller helt med dig, man borde bli bättre på att uppskatta vardagen. Men människan verkar ha svårt för det. Pojkvännen hade precis avslutat sin behandlig för cancer när vi blev ihop. Han hade en heeelt annan syn på livet efter det MEN jag märker redan efter fyra år att man åter tar livet lite som givet. Utrycket "att leva för dagen och njuta" mattas ut. Nu är det åter högt tempo på jobbet, vidareutveckla egna firman osv osv osv... fast kanske det sitter mer i det känslomässiga för kärlek får man i mängder. =)



Superkul att du hittat en sån bra tränare för er och att det går frammåt. Det gör under när man känner att tränare, ryttare och häst passar som händerna i vantarna på varandra ;)Någon man känner igen?! Varför har du ingen egen blogg och visar oss era framsteg för sjutton! =) Jag håller tummarna stenhårt för er iaf, vet hur det är att få slita hund till man når målet.

2009-10-12 @ 21:54:40
URL: http://rallybabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0