Tävlingsdag

Tidig morgon men vi var i god tid och jag kände mig lugn som en filbunke med pojkvän alias hästskötare Per. Mamma lyckades såklart bli sjuk under veckan så hon blev hemma. Men Per skötte sig alldeles utmärkt!
På Framridningen var Spaniz lite stel och stark i högersidan men det lyckades vi jobba bort med hjälp av skolor och eftergifter. Kändes jättefin precis innan vi red iväg mot collectingring. Marias mamma och syster till och med kommenterade det -  blev så himla glad.
In på banan dansade vi, så det kändes riktigt bra, kände av nåt sista byte och halt innan visslingen gick av. Bra tryck och började med fina skolor men tror ni inte på fan att vi får galoppinslag i mellantraven igen... *suck* Nu när jag verkligen rider honom ordentlig innan, halvhalt så han kommer mer på bakbenen och i balans, sen trycker han iväg osså blir det galopp. Så det är ju inte så att han snubblar mitt på diagonalen nånstans. Antar att det bara är att fortsätta nöta och få det hela att samspela även när han blir lite småspänd inne på banan och nyper till i ryggen. Hade ett fortsatt bra prog och gjorde många fina delar med god bärighet. Ryggningen vart docj lite släpig då han ställde sig över lite för mycket mark i halten. Sen var det ju det här med bytena igen som snuvade poäng av oss. Satte 50% av dem. Samma domare  var det ju som förra helgen och poängen var inte det minsta uppmuntrande.
Man blir ju smått less när man kommer ut och bara tänker på vad som blev dåligt. Faktum var dock att jag ganska snabbt såg det positiva i vårt visade prog. =)

Bara att kämpa vidare ;)

Kommentarer
Postat av: Ankie

Det kallas jag inläggsbomb!!! Najs att läsa till frukosten!



Synd att vi inte hann prata mer igår, men vi får ta igen det en annan dag! Nu ska jag skriva mattetenta, ciao å kram

2010-04-29 @ 08:03:22
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: chioli

oj,oj,oj va kul att läsa, sätt en kamera i händerna på Pär nästa gång så är lyckan fullständig. (Behöver lite Spaniz inspiration ibland).

2010-04-29 @ 22:32:04
Postat av: Patricia

haha Chioli, han filmade faktiskt men jag vågar inte visa förödelsen ;)

Men på lördag är det träning för Maggan och tanken var att jag skulle visa er lite från den. Om jag lyckas få ihop honom någorlunda efter den här veckan som han mest fått busa och myst. Gäller att passa på när man han nån helg fri från tävling nu. =)

2010-04-29 @ 23:23:12
URL: http://rallybabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0