uppladdning

Förra fredagen laddade vi för fullt inför lördagens tävling. Tränade hästarna på fm och Spaniz kändes spänstig och fin. Hade under veckan lagt ner extra mycket fokus på dom delar som vi tabbade helgen innan.

På sen eftermiddagen var det dags för storbad av Spanan så han skulle glänsa värre än nyaste ferrarin. Sen åkte jag in till Högbo och kollade in de sista starterna i fredagens em klass, en la:4. Klubbkamraten Maria vann med sin Bamba och Cornelia från klubben vars ridhus jag "grannar" med tog en fjärdepklats, STORT GRATTIS igen!Anmälde mig och gjorde klart allt så det bara skulle vara till att rida på lördagen. Sen kikade jag lite på den skock av hästar som bara vällde in i ridhuset då det var friridning på banan för tävlingsekipagen. 18 ekipage var det på banan som mest under den tiden jag stod och stirrade. Undrade om det verkligen gav nåt mer än spänningar att rida där. Många hästar reagerade för domarborden och skapade i sin tur värsta kedjeraktionen, plötsligt var alla hästar rädda, hälften visste bara inte för vad. När de insett att det inte var värre än när en fluga skiter så kom ryttarna så äntligen till ridning. Eller.... är det ridning när man sitter och blåhåller tyglarna och dunkar på med skänklarna i hopp om att hästen ska samla sig. Han var så ihoptryckt i fram så det fanns varken nacke eller hals kvar.... och ryggen stum som en stock. Nån annan stormade runt längs spåret och såg smått oinspirerad ut. MEN många fina ekipage fick man se oxå. Många läckerbitar man önskade skulle lastas av misstag till en trailer med avgång mot mitt stall ;)


Kommentarer
Postat av: Bambi

Oj kul att se en bild från den hysteriska framridningen. Men du måste ha tagit den där bilden antingen sent när hälften gått därifrån eller tidigt innan alla hunnit komma? Det var ju minst 10 hästar till, det där ser ju riktigt lugnt ut... Jag har aldrig sett något liknande. Jag red 2 varv längs fyrkanten och sen gick jag ut och red ute istället.

2010-05-03 @ 13:08:40
URL: http://bambisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0