käkfunktionsstörning ger tungvrickning

Det är inte bara svårt att uttala "käkfunktionsstörning" det kostar oxå att få info om det???
Rensade plånboken här om dagen från kvitton, hittade det från mitt senaste besök hos tandläkaren och läste för första gången igenom vad de tog betalt för och hur mycket varje post debiterades. Sköterskan förvarnade mig snällt innan jag gick ut i kassan om hur mycket det skulle bli och jag sa att det var ok. Vet ju själv med mig från tiden som djursjukvårdare att man få debitera en del material och tid osv, summan springer snabbt iväg.

Jag delar med mig av kvittot, och nej jag lagade inga hål, det var undersökning och polering.
*Basundersökning och diagnostik, tandläkare - 640
*Professionell tandrengöring, flourbehandling och kostrådgivning - 350
Här kommer frågetecknet:
*Information och instruktion vid risk för karies gingival/parodontal sjukdom och käkfunktionsstörning - 350
Ok att man har samlat liknande poster under en kod, meeeen det var ju ja som berättade och hon som frågade. Och dom säger ju alltid samma sak när man är där. Det är bra om du drar ner på Cola och sötsaker. Använd tandtråd, gärna varje dag. Det är jättebra att göra det när man ändå sätter sig för att titta på tv i soffan istället för att vänta tills man ska sova - då skiter man ofta i det bara för man inte orkar. Använd flour varje dag, det motverkar små hålbildningar.
Så nästa gånga jag går till tandläkaren... ska jag utbrista ett STOP när jag kliver innanför dörrarna och rabbla upp att jag kan hemläxan och därmed slippa betala ytterligare 350?

1340 blev det totalt varv jag hade 300 i outnyttjade tandvårdsbidrag.

Kommentarer
Postat av: Catta

Ja nog vet de hur man tar betalt allt.. Hoppas helgen var super :) Kram!

2010-08-30 @ 21:49:58
URL: http://catarinam.blogg.se/
Postat av: Ankie

Hej skaffa försäkring! 1340 delat på 12 månader är 112 kr/mån jag ger 75 kr/månad. Tänk om du får ett hål och vad det går på då...



Vart är våra timslånga samtal då????? :( å inget svar på messet heller....



Hoppas d går bra på fredag då med nya kursen, mäklare är ju typ jurister mest och minst mäklare känns det som...



kramis

2010-08-31 @ 12:20:54
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0