Ner på knä...

Lustigt, skrev ju igår innan jag drog ut till stallet "undrar vad dom bjuder på för överraskningar idag!" ... busara alltså.
Spaniz var troligen stel efter att ha gjort en så strålande gymnastikinsats dagen innan för han var både stel och låååång. Fick det att släppa mot slutet iaf efter en del gymnastik i glp. Och Fille.... älskade älskade hjärtat snubblade i ridhuset så han stod på huvudet. Jag får puls fortfarande när jag tänker på det. Snubblar precis i en övergång från skritt till trav, så han hade ju precis satt lite tryck i bakbenen. Blir så illa att han går ner på båda framknäna och får huvudet emellan på nåt vis. Jag blev så fruktansvärt rädd att han skulle bryta sta sig alldeles eller slå runt. Försökte tänka snabbt iaf och hålla min vikt borta från framdelen så det inte skulle komma ännumera vikt på nacken.
Han lyckades komma upp på alla fyra iaf, med huvudet fullt av grus =/ fick lite i ögat oxå. Hoppade av och berömde honom i massor, torkade bort allt grus och lät han gnussa sig mot min arm. Han såg så bedrövad och skamsen ut hjärtat. Gick lite med honom men allt verkade ok så hoppade upp igen och skrittade en stund för leder och musklers skull. Travade lite och Fille verkade ha blivit full med energi efter våra strapatser =) så då fick han galoppa lite grann innan vi avrundade dagens äventyr och gick hem för att äta morötter och lite mat.


Från i vintras


Kommentarer
Postat av: jessika

ja, vi är mest inne på staffar vi med. och en kompis som bor här i bollnäs har köpt en från en kennel i sandviken som hon är väldigt nöjd med. hon sa lika som dej att jag skulle kolla upp föräldrar osv så allt var ok :)

är så sugen på en, saknar en vovve då man haft en hela livet :)

2010-08-21 @ 08:51:43
URL: http://blondinii.blogg.se/
Postat av: Fanny

Naaw, stackars Fille <3

Tack så mycket! Ponnyn va super, trots värme och lång väntan.

Det rullar på, ponnyn hade lite för roligt i hagen en vecka efter tävlingen så hon sträckte sig. Så det vart vila i sommar, men hon säts igång nu. Du då? Kramar

2010-08-21 @ 12:57:25
URL: http://claessonfanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0