Vem försöker vara lustig?! -29,1 grader!!!!



Dag 2 som det är så här jekla kallt! Igår var jag så paralyserad att det inte vart nåt bloggande ;) Försöker mest överleva bara hihi. Har öst på med fågelmat ute men de verkar mest sitta och trycka i nån grenig buske - förstår dem!
Halv tolv nu och hästarna står fortfarande inne, ska ut och pälsa på dem med mystäcken med magplattor och grejer nu så ska de få komma ut en sväng.
Känns hiskeligt tråkigt att det är så här kallt nu när jag varit sjukt laddad att träna dessa dagar. Hoppas varje morgon att kylan ska ha gett med sig, men ickes. Enligt mig är det inte hälsosamt för någon av oss att andas denna kalla luft i samband med ansträngning. Dumt att riskera något.

Hoppas det släpper lite i morgon då.......


Kommentarer
Postat av: Ankie

Hej babe! Vi har oxå superduper kallt! Uscha, skulle ju tränar fre å lör men det är flyttat t nästa helg så jag hoppas på behagligare temp då! Kan iaf vila hästen nu utan dåligt samvete haha. Men det är jobbigt med att allt fryser i stallet, vattenhinkarna, vattenslangen osv och esom jag inte bor vid stallet så vill jag inte lämna ngn fläkt på eller så när jag inte är där om d börjar brinna (inga försäkringar täcker sånt i vårt "stall"). Suck men vi hoppas på närmare -10 snart igen! massa kramar (btw de såg hiskeligt höga ut dina nya ridjeans, jag köpte euro star m lägre midja så jag kan andas haha tjockis jag)

2010-01-06 @ 12:12:16
Postat av: Catta

Huvvaligen.. här hemma är det "bara" -21 grader. Undrar hur kallt jag har det inomhus, jag fryyyser!

2010-01-06 @ 12:31:41
Postat av: Patricia

åh vad skönt, men dumt! Jag har Fredrik träning samma helg ju =/ Men ska försöka hitta nån ersättare för jag tycker inte vi kommit någonvart sedan sist. Osså när det blir så här kallt så blir man ju totalt avtrubbad. Per har börjat skissa på anläggning med ridhus och grejer, han är supertrissad över det här med "hästgård" så du får se till att flytta hit sen helt enkelt, lovar att vattnet aldrig fryser och stallet alltid är varmt och gott ;) Haha ja byxorna är redigt höga, hela TRE knappar, men tycker det är snyggt =) Vill man vara fin får man lida pin, dessutom kanske man kan lura nån iaf att man faktiskt har den där slimmade kroppen hihihi.

2010-01-06 @ 13:03:15
URL: http://rallybabe.blogg.se/
Postat av: Patricia

Catta<< Oj, bara -21... är du på solsemester?! ;) Jag kan bara hoppas att du har det varmare inomhus än vad vi har det. Sitter med termobyxorna på mig... och får erkänna att jag hade nya dunjackan på under fm oxå - illa!

Tittar du på skidor på tv?!... kan ju inte vara riktigt friska! ;)

2010-01-06 @ 13:07:34
URL: http://rallybabe.blogg.se/
Postat av: Catta

Lite varmare än er verkar jag ju ha i alla fall. Jag behöver inte ha termobyxorna, men kör med långkalsonger under mjukisbyxorna :) Och om de på tv som åker skidor är galningar...trodde jag såg i syne när jag var nere på ica nyss, såg ett par tjejer som gick i tunna strumpbyxor och converse.. vem går klädd så i denna kyla?!! Riktigt galningar! Själv kom man i full mundering med termobyxor, mössa och tjocka vantar, haha!

Har babe några planer för helgen förresten?! :)

2010-01-06 @ 18:28:10
Postat av: Patricia

Snyggt på sommaren, men på vintern blir det lite tacky jue (sa hon som gärna går i pumadojjor, men inte med strumbyxor när det är såhär kallt iaf.) Jag vill ju inte ens gå ut =) Gör knasiga saker som att baka istället jue =) Du var nog finast av dem alla med dina kläder - helt rätt klädd!!! Njaee... jag har inga planer nåmer för helgen eftersom Ankies träning blev inställd. Gävlegrabbarna kommer hit tidig lördag em för de ska ha grabb- och speldag/kväll här haha. Hade väl tänkt smyga mig in i gänget meeeen har du ett annat förslag så är jag gärna på ;)

KRAMAR

2010-01-06 @ 19:12:04
URL: http://rallybabe.blogg.se/
Postat av: Catta

Slapp ju frysa till skillnad från dem åtminstone :)

Det skulle vara jätteskojj att hitta på något med dig, har inga direkta förslag än så om du har nån idé får du gärna hojta, annars klurar jag lite.. ;)

2010-01-06 @ 21:46:20
Postat av: Catta

Vi kan ju alltid göra viken osäkert om inte annat.. ;)

2010-01-06 @ 22:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0