Kämpen

Min lilla kämpe, han är bara för underbar. Blir så nöjd och glad över sig själv när han klarar att göra det lite svårare grejerna. Han har varit suverän hela helgen, även om inte lördagens start i MSV B4 gav någon placering denna gång. Gjorde ett toppenprogram igen MEN jag började greja för mycket inför bytena bara för att jag ville ge honom så goda förutsättningar som möjligt att sätta dem. Tror dock att det gjorde att han vart smått förvirrad och bytena liknade mer kaninskutt - tyvärr. Så istället för att ligga i topp tre så slant vi ner på en 5:e plats. Glädjer mig åt att vi kan prestera så pass jämt, oavsett väderslag och miljö. Så på´t igen bara... men nu har jag planerat träningsveckor innan nästa start. Skönt att kunna sätta lite mer press igen på honom utan att vara orolig för att man sabbar något inför en start. Nu kan vi i godan ro trixa lite.
Har sett ut två tävlingar var av en av starterna ev blir en MSV A1 ;) Men vi får se....
Tränade  för Maggan igår och red igenom prog för att få lite tips att tänka på resp se vart svagheterna är. Måste göra ännu tydligare övergångar och sen blir det att jobba på piruetter. Förberedande övningar för att stärka ännu mer. För att inte ha tränat just  någonting på dem nu så gjorde han dem helt ok igår.

Ger er en liten enkel travsnutt så länge. Kanske kommer mer senare. =)


Kommentarer
Postat av: Bambi

Kul med MSV A:1 start för er igen. :) Undrar om vi åker på samma då kanske. :) Jag och Leo åker upp till Umeå den 30 juni. Tävlar 2-4 juli. :)

2010-06-07 @ 13:05:39
URL: http://bambisens.blogg.se/
Postat av: Catta

Sv: Vad roligt, den måste vi titta på tillsammans nån gång! :)

Ta det lugnt? Jag?! Vet du väl att jag alltid gör ;) Massa kramar till dig!

2010-06-07 @ 15:19:14
URL: http://catarinam.blogg.se/
Postat av: chioli

Tack för den lilla ,behöver lite hästuppmuntran, åker in till klinik med min imorgon för att leta orsak till hälta! Suck!!

2010-06-07 @ 23:00:50
Postat av: Ankie

Har du slängt mobilen i toaletten babe?! Tur för dig att du uppdaterat bloggen iaf om tävlingen!



kramkram

2010-06-08 @ 08:32:53
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Therre

Hittade din blogg via Aramis, får tacka för trevlig läsning!

Kul med placering i MSV B, grattis!

Fin häst på filmen också, vad är det för stam? Ålder?

2010-06-08 @ 09:56:53
URL: http://therre.bloggagratis.se
Postat av: Elin

Oj vilket steg! Hur fin som helst:)

2010-06-09 @ 21:00:36
Postat av: Sofie

Vad fina ni är! tycker ni har utvecklats mkt sen förra filmen här på bloggen! Roligt! Men så är ju Maggan en grymt bra tränare oså ;) Lycka till i MSVA starten!

2010-06-10 @ 10:53:32
URL: http://sofiesdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0