jag och datorer....

...klaffar tydligen inte alls alla gånger och det irriterar mig! Precis som många andra anser att en bil bara ska fungera what so ever - anser jag att datorer alltid bara ska fungera.... what so ever. Men nej det ska ploppa upp felmeddelanden, nätverksanslutningar ska inte gå att ansluta och bäst av allt - datorn måste startas i felsäkertläge för att ens komma in i den!!!
Sistnämda gäller min stationärdator som jag mer eller mindre övergivit, fast Per säger att den är lätt att fixa. Antagligen därför ingen av oss tagit tag i att fixa den det senaste halvåret.
Men ibland behövs den faktist, som när jag vill redigera film eller lägga upp bilder från min mobil. Blir fasligt dyrt att maila bilder från mobilen som jag gjort hittills. Så ni som undrar varför min redovisning från gbg uteblivit, där har ni svaret. Kan inte göra ett gigantiskt inlägg utan bilder såklart =)

Men jag ska försöka hugga tag i det hela senare under em så får vi se om det löser sig =) Nu ska det ridas!
Träningen med Spaniz har fokuserats mycket på styrka och uthållighet senaste veckan. Inte minst de två senaste dagarna. därför är det hans tur att återhämta musklerna idag, blir en promenad i det vackra vädret.
Filles träning har fokuserats på kondis. Han har fått tagit en och annan lååååååång glp runda längs de snötäckta vägarna - det har varit helt perfekt för intervallträning. Men idag blir det ridhuset för hans del och lösgörande arbete nu när de äntligen skottat klart taket på ridhuset =)

Och hon där uppe på ryggen, alltså moi, kan oxå meddela att jag ligger i med den egna träningen och två kilon är tappade so far. Dessutom börjar jag få upp lite mer styrka i kroppen - lovely!

Tränade Elsa och hennes söta ponny Albin igår oxå. Så himla ambitiös tjej! Gick kalasbra när de båda började släppa till och hamnade i rätta positioner. Elsa var übernöjd så jag får massor av kred för att det är "så himla roligt att rida för mig!"  hihihihi


Kommentarer
Postat av: chioli

På tal om träning är just nu mitt ledord -Bålstabilitet, detta övas dygnets alla vakna timmar! Ett tips, köpte på skandinavium och streckläste boken Spänst och harmoni för ryttare, säger bara läs den, så jättebra! Annars har det lossnat lite i ridningen nu men vi väntar på mjuka vårvägar att galoppera på, de behöver vi! Ha det!

2010-03-08 @ 21:42:24
Postat av: Chris

Vill höra hur du upplevde GHS iår samt EuroHorse mässan som många tyckte var dålig.

2010-03-08 @ 22:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0