Dumstrut

Så var ännu en "skolhelg" över = skönt!
Redvisningen gick bra... eller just på det här fallet så var vi två grupper som skrev om samma fall. Så grupp A redovisade framme vid tavlan och vi....ööh, nej ursäkta - JAG, flikade in och fyllde ut med vad våran grupp.... eller vad jag tyckte i våran grupp.
Känns rätt trist att sitta i en grupp som först säger "dom verkar inte veta att vi är här så om vi inte säger nåt om det, så klarar vi oss undan", ett resonemang jag faktiskt inte kunde ställa mig bakom. Har jag lagt ner flera timmar på ett PM då ska folk banne mig veta att jag sitter på plats vid angiven redovisningsdag och är delaktig i allt som sägs OCH jag har åsikter om det vi skrivit om. Även om jag likt alla andra tycker att det är skitdrygt att redovisa framme vid tavlan, men det slapp jag ju nu så det kändes kalas. Efter att grupp A hackat sig igenom hela faderittan så flikade jag stadigt in med lite nya tänk och vad jag hade hittat för intressant info vid lite research. Inte ett knyst någon annan i min grupp sa, inte ens en harkling. Här fanns ingen som helst uppbackning att vänta!
Ynkryggara kunde ändå, när vi kliver ut från skolan 20.30 fredag kväll, häva ur sig. "Guuuud vad skönt att ha det där gjort" .... exakt vad syftar dom på då? Retligt att "behöva" sitta och säga "vi diskuterade", "våran grupp gjorde" osv. när jag egentligen känner "mina tankar kring det här", "jag kollade upp det här"..... men men..... det är sånt man får bjuda på här i livet.

Dock så verkar personen som skickade in den ofärdiga versionen inte fatta ett smack av vad jag skriver till henne och gör sig bara mer och mer till en enda stor dumstrut i mina ögon.

Skönt att jag kan droppa dessa bakom mig nu, nu är det bara tentan kvar i denna kursen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0