Eldade järn

Alltid har man många järn i elden. Knappt hinner ett släckas förräns nästa är tänt..... men massa hästiga och roliga saker är det iaf - osså skola!
- Ny bil har vi skaffat, en som ska agera avlastningsdragbil åt Ådin =) En fyrhjulsdriven BMW 320d, heeeelt underbar att köra och utrustat med allt man kan önska och det mesta därtill!
- Ny trailer ska köpas.
- Gammal trailer ska säljas, resp, bytas in. Fotat de skador som är idag, för firman att beräkna lite reparationer och inbytesvärde.
- Fått besked från senaste tentaskrivningen, den i Fastighetsvärdering. Det blev ett A!!!!!! Så sjukt jävla glad för det och fick mig bara att tagga till ännu mer inför kommande tentan.
- Ny kurs startad, Byggnadsteknik. Tenta på söndag
- Fille ska få starta KM.... men jag har inte vågat säga det till honom ännu för jag tror han kommer stå och skutta runt i boxen hela nätterna då istället för att vila upp sin lilla pownie-kropp. ;)
- Måste bestämma vilken klass jag ska rida bara. Eftersom det var längesedan han fick starta nu så tror jag en LB skulle passa, då hinner jag manövrera påhittade hyss. Men samtidigt så är det när det inte händer så mycket som han blir uttråkad och hittar på bus. Därför var han som bäst i höga LA:er och FEI klasserna. såååååå några tips?

Hästarna har verkligen varit superfina i dagarna två trots att de fick vila under helgen. Spaniz och jag har haft fokus på öppnor och slutor. Kanske främst slutor i glp för att han ska stärka sig och bära mer på baken. Galopp in på diagonalsluta med övergångar ner till skritt, kvar i sluta, och upp i glp igen. Bara ett par steg emellan och så snart man känner att han tippar lite på näsan så ner i skritt och ny glp. Bra övning för att känna att han inte bara slår av och kryper in ingenstans när man ber om mer tryck. Och mer tryck är det ju svårt att få om han lagt vikten på bogarna. Sen har vi laddat med lite seribyten, nu har vi kommit till den punkten då han nästan blir lite för bouncig och gunghästig innan. Men jag tar hellre det just nu än det segproppstempot han haft och verkat nästintill förvånad att man bett om ett byte trots förarbete.

Lillebus, gör lösgörande arbete. Vi skänkelviker oss på diverse diagonala linjer och voltar än hitan än ditan. Då får min herre vackert balansera sig och jag har koll på innersidan. Ridit öppnor med volter längs långsidorna, med koll på yttersidan så inte den bara faller ut i no were =) Sedan har jag börjat förbereda för glpökningar. Ett av Filles favvonummer på tävling. Så nu har trimmat gas-broms-gas-broms och om jag tänker 3 steg för vardera... ja då har vi väl 10 haha. Men vill inte ha honom spänd och stark så om det är vad han känner att han mäktar med just nu så är det ok, vi pressar ner de där stegen succesivt ;)

Nej om man skulle dyka ner i sängen nudå... jag som bara skulle skriva en kortis... hum.....


Kommentarer
Postat av: Catta

Babe!!! Dags att träffas över en fika och skvallra snart, händer grejer nu ;D Massa kramar!

2010-11-19 @ 10:17:59
URL: http://catarinam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0