Gissar på chock ;)

Skepp ohoj!!!! Det här trodde ni inte va.... att fröken "rally" skulle dyka upp som gubben i lådan. Dessutom har hon en liten film att kunna visa... En påskpresent från mig och Filipin kan man väl säga. Gamla herren fick nämligen vara med när "hemma"klubben hade tävlingar. Dock var det nära att det inte blev någon start över huvud taget. Veckan innan var jag supperladdad, hade bunkrat upp med en riktig hästvecka. Skulle rida för Maggan lör-sön, skulle på föreläsning med Mia Törnblom om Självkänsla på tis och onsdagen var bokad för Ia-träning. Men på torsdagen innan dess bröt en dunderförkylning ut (tackar Per för den, det sämsta han gett mig ever!). Klamrade mig ändå upp i Filles sadel för ett kortare lösgörande pass, och på fredagen hade jag sådan hosta att andnöd var ett faktum... gav mig såklart ändå ut på en tur med Spaniz i skogen för att jogga bakbenen och trampa honom. Per dumförklarade mig på riktigt..... jag med när jag senare på kvällen låg som en räka i sägen. Där förblev jag hela helgen tillsammans med feber, hosta och nån hulkning över toastolen. Reste mig först på onsdagen *suck* Hade ju missat allt skoj och tävlingen närmade sig snabbare än ett X2000 tåg rusar fram. Knölade ändå i mig mängder av ipren och alvedon, försökte att inte låtsas om huvudvärken, sadlade Fille och drog på Ia-träning. Han var den enda av dem som jag visste att jag skulle orka driva ihop hyffsat iaf utan att falla i panik.
Jag hade egentligen HELT gett upp en start med Spaniz, men när jag red honom på torsdagen var jag mäkta förvånad över att det kändes så pass bra som han gjorde. Katastrofen var INTE total! Strök mig ändå från lördagens Msv B2 med honom bara för att få en 3:e dag i sadeln på honom. Men kinkig som man är så gillade jag inte känslan av att vara så oförberedd och sa till och med på söndag morgon - "Well jag har ju en hel framridning kvar att bestämma mig på.... så vi får se". Spaniz kändes rejält fin och start blev det i MSV B:4. Inga poängrekord men heller inga dundertabbar. ALLA svårigheter satt som smäck! Jag red honom till byte bra och krånglade inte till det. Hade 6:or och 7:or på dem och 7:or på öppnor och slutor osv. Det var däremot inte flashigt visat, men min kropp pallade helt enkelt inte med att komprimera hans stora kroppen än mer. Förutom i skritten då tydligen där vi fick en 5:a för att han var för samlad. Bra gjort!

Filles start på lördagens LB:2, var bland det roligaste jag gjort på länge. Grabben fick sina 32 knoppar redan på fredagkväll och när jag klev in på lördagmorgon trodde jag han agerat staty hela natten. Inte ett hårstrå låg fel....märkligt för att vara Fille som älskar att rulla.
Mina annars höga krav var rejält sänkta till - inga bocksprång! Näsan på plats och koll på gas och broms. Gasen vet jag ju att alltid funkar, det är bara bromsen som glappar ibland  Nästa gång kan vi nog satsa mera! =) Det vart lite laddat, spänt, trippigt och tappade takten på sina ställen den här gången. Det var inte det lättaste att få honom att vilja vila lite mer på stegen, men i det stora hela är jag supernöjd med min kille som slutade på 63,43% och en oplac. 8:e plats i startfältet om 23 hästar.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ingen skulle kunna tro att han är 27 år. Helt sjukt vad fin han fortfarande är :)

2011-04-28 @ 16:01:38
URL: http://sansai.blogg.se/
Postat av: Jessica Pira

fiint! :)

2011-07-04 @ 23:17:34
URL: http://www.jessicapira.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0