Tisdagsmys

Efter att Pers mamma och syster lämnat oss hann vi så lagomt dammsuga och göra iordning för nästa besökare på gården. Johannes bilade upp från Helsingborg för att fira andra nyåret i rad tillsammans med oss - ännu ett besök vi verkligen sett fram emot. Nyår firade vi här hemma i rätt lagom skala måste jag säga med tanke på hur mycket det har varit att göra senaste tiden. Catta och Matte gjorde oss sällskap oxå över trerätters middag och en otroligt god fördrink osså skumpa förstås. Jag ska ge er receptet på drinken nåndag en hit för er alla som gillar sött och fräscht. =)

Vi hade supersköna dagar ihop med Johannes som lämnade oss på söndag em. Det blev rätt tomt när han åkt. Som tur är så har han på senare tid varit intresserad av att flytta upp så det är inte helt omöjligt att han en dag säljer huset i hgb. Men men långt dit, först ska vi visa honom området under sommarhalvåret och allt underbart vi har att tillgå då. För den delen så bara MÅSTE vi ta oss ner och hälsa på söder över oxå. Kanske man skulle ta det i samband med falsterboveckan ;)

Åter igen hann vi lagomt dammsuga av så stod Pers en arbetskamrat här med familj. De var på väg hem från semesterfirandet i Kläppen och vi lovade kaffe, kaka, toalett, fyrhjuling och hästar.
Intensiva dagar kan man säga, men ändå hann jag klämma in lite plugg. Hade två inlämningsuppgifter som skulle lämnas senast idag - done. Känner mig dessutom nöjd med vad jag presterat men har säkerligen glömt något som ett par rutinerade ögon direkt lägger märke till.... eller så inte =)

Under em/kvällen har jag kunnat rida och pyssla i stallet utan att känna mig stressad, pressad och tänka på vad som ska göras så snart jag kliver innanför dörren hemma - lovely. Så liten ponny är nu tränad och badad inför morgondagen då han för första gången ska få träffa Maggan. Spaniz är inte riktigt i fas så därför slipper han denna gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0