Sko på plats igen

Jippie! Nu har hovslagarn varit här och satt på Spaniz sin avtrampade framsko. Så i morn tar jag en liten omväg till ridhuset så han får skritta nån minut extra och sen blir det lite lösgörande arbete =)

Som ni såg så åkte klippmaskinen fram i morse och Fille blev av med en del päls, sen bar det ner till utebanan i höstsolen. Fast det känns nästan som vårvärme vissa dagar nu, 2 nov och termometern visar 13 +grader. Det är fasen underbart, även om Fille rullar ;) Han kändes superfresh trots ett par dagars spontan vila innan tentan. Jämn i sidorna och kort i kroppen. Och när traktorn kom runt ridhusknuten så visade Fille på sina kunskaper från rodeobanan. Kanske har han också hört alla diskussioner om att man ska variera formen och detta är hans tolkning? =) Jag kan bara skratta när han får sina rus iaf och jag kände mig otroligt nöjd med dagens pass när han haft sin urladdning och snabbt var tillbaka i fokus och kunde sänka sin hals lite och komma upp med ryggen igen. Schvungade fint från "svans till öra". Socker och hemgång =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0