Some days are just lovely

Skulle ju jogga Spaniz idag men, ptja..... eftersom det verkade som om han faktiskt gjort ett bra arbete på egen hand i hagen igår så gick jag på att träna lite mer samlad glp. Få honom att ligga i lite mindre spång utan att bli för snabb ner med bakbenen utan istället att han verkligen skulle trampa in under sig med bakbenen utan att "lämna ramen". Låg lite på åttvolt utan byten och gick ur då och då med att flytta honom lite. Lät honom gå undan högerskänkel för att sedan be honom att gå undan vänsterskänkeln. Det mest för att han stärka sin egna balans lite och inte försöka ge sig på sitt femte ben - dvs bettet ;) Jag känder mig jättenöjd och glad, allra helst när jag bröt av till trav och fick den där "aaaaaah" känslan. Han var med på notorna igen och visade för första gången på länge en fin ökad trav. En som inte påminnde om en simmande and i fotarbetet. Kunde alltså lämna ridhuset över förväntan glad, efter förra passet vi gjorde i ridhuset så kände jag mig smått irriterad och uppgiven. Men det är ju när man får sånna här pass som man åter inser varför man håller på. =)

Därtill gav det mig hopp om att vi kanske vågar visa oss på kommande Ia träning den 28:e. Det vore faktiskt bra om jag anmälde mig, då får jag lite press.... vilket ger att jag börjar sätta lite med press på Spaniz igen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0