Ibland får man bita sig i läppen

Dag två i ridhuset brukar alltid vara den roligare då har man hunnit skrämt bort latmasken som rotat sig i min herre under uteritten två dagar innan, men igår när jag kortade tyglarna och kände 500 kg häst i nävarna så sjönk jag ihop med en stoooor suck. Det här med individer, det känns och blir inte alla gånger man man trott. Men bet mig i läppen och tänkte att vi nog skulle ta oss igenom det här passet oxå och nåt framsteg skulle vi väl allt lyckas med när det nu kändes så kasst efter bara att ha tagit tygeln. Det var lite träligt men kände att vi båda nog behövde tänka snabbt så det blev en massa täta övergångar, skritt-trav-halt-trav-sktitt - trav - skritt-halt. In på serpentiner och mera övergångar. Rullade över i glp och jobbade lite liknande arbete för renodla hjälperna och ha honom kvicktänkt. Även mycket tempoväxlingar och det mycket för att träna den samlade galoppen igen. Att han ska tänka frammåt och när jag tänker samling så ska han fortsätta tänka fram men ligga kvar i samlingen för att sedan kunna länga språnget lite, vinna på nytt kraft. När han inte riktigt vill sätta sig på bakbenen i samlingen så brukar jag ta hjälp av lite sluta på volten för att han ska vinkla sitt inner bak bättre. Och hey, vi gjorde framsteg! haha Känner iaf att piruettarbete börjar närma sig igen, och det glädjer mig verkligen. Kände på några travslutor innan avslut. Jag vart rätt nöjd ändå =) Så nu är jag anmäld till Ia träningen..... ih!
Maggan är här i helgen men jag har tyvärr skolan denna helgen. Inte varit någon bra tajming på mina skoldagar och hennes träningsdagar här under denna hösten kan jag säga. Det har krockat varenda eviga gånga. Men men... nu har jag trailer igen så får kanske ta ett träningscamp under två dagar hos henne under våren mellan de gånger som hon är här =)

Idag tog vi en promenad i solen medan istället Fille fick göra sitt på banan <3. =)




Kommentarer
Postat av: Fotograf Linda Enarsson

Den där bilden är juh fotad i Tierp :O

Min hemmaklubb :) När var du där och tävlade?

2011-11-17 @ 20:21:08
URL: http://splach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0