Div 1 omg 2 - underbara häst

 
Målet för gårdagens start var att hitta bättre flyt och känsla i prog. samt att inte göra om förra gångens misstag. Dvs inte förböja i vänster öppna, bättre tryck i ökningarna, inte glömma att det är ett enkelt byte med och övergången bör göras innan meddellinjen så skritten blir precis över (sist red jag för ett byte i språnget även där och kom på mig själv). Mer över rygg i ryggning. Allt detta satte vi, kändes suuuper i öppnrna, jag kunde "sätta" honom i position och rida med tryck, han bar sig jättefint och känsla mellan hjälperna var lovely. Diagonalslutorna vra bra, på näppen att jag fick rumpan före i hö trots att jag förberedde så väl ett par steg innan men, var snabb att korrigera honom men domaren snappade upp det. Allt var helt enkelt bättre, förutom bytena helt plötsligt. Jag trodde det var ur världen, men en liten tävlingsnerv kan ställa till det. Nöjd var jag både över det vi presterade på framridningen, där 20-åringen bjöd på en liten bockserie, och på banan men poängen var hårdragen till dryga 62% och en oplac 4:e plats samt bidragare till ännu en seger för GRS/KRK´s div 1 lag. =)
Jag glädjer mig åt att Spaniz börjar komma igång efter sommaren, och vi börjar hitta ett jämnare läge igen <3
 
i
 
 
En nöjd Spaniz efter sockerfrossa, hemresa, snoze och hagmys med sin allra bästa vän Filipin.
 
 

Kommentarer
Postat av: Catta

Ni är såååå duktiga!! :) Nån tävling i krokarna snart som man kan åka till och stå på läktaren och hejja? ;) Stor kram!

Svar: Hum... mjo jag funderar på att göra ett par starter här i krokarna faktiskt. Trots att det brukar gå bäst när jag pyser utanför gästrikegränserna ;) hihi KRAAAAAAAMAAAAAR
Patricia Lüdke

2012-08-23 @ 16:41:20
URL: http://catarinam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0