Fullt ös medvetslös.....

Om man utgår från att jag lever livet på femmans växel just nu så är det tur att det finns 6-växlade bilar. Då kan jag visualisera att jag skickar i just sexan inför helgen. Ridklubbens sitsprojekt drar igång vi ska hinna både genrep inför sitsclinic och presentera en clinic, dressyrmiddag här hemma med allt vad det innebär, årsmöte, hästar som ska ridas, träningar som ska hållas. En riktigt underbar och hästig helg med andra ord =) Men som sagt tur det finns 6-växlade bilar..... annars hade backen varit nästa växel att slå i (vilket brukar resultera i slut motor ;) )

Hästarna är nu vaccinerade och fått två dagars lugn och ro. Men tränsar på i morgon igen för lättare arbetspass med dem. Fille går på lite sparlåga ändå och vi njuter mer av varandras sällskap än pumpar muskler just nu. Tvärt om är det däremot för Spaniz, som antagligen önskar att han var i Filles skor. Efter det sååååå underbart fina omdömena på ATG.... som för övrigt glömt att berätta om. Men lite kort så var veterinärens första spontanan kommentar  när hon kom runt hörnet och fick syn på honom "Men vilken dröm!". Jag blev både röd om kinderna och växte nog 1 dm av stolthet. Hon tyckte han var oförskämt torr och fräsh i benen och otroligt väl- samt jämt musklad. Inga fel kunde hittas så det var bara rock on. I munnen hade han två hakar längst bak, och det var väl precis som jag gissade. Supernöjd med arbete Anna gjorde där med sina finlirande maskiner. Det blev några dagars metacam efter bara för att Spaniz verkligen skulle slappna av i käkarna om det varit så att han stått och spänt dem.
När det senare var dags för ridning igen inföll sig bara ett stort brett leende på mina läppar. En fröjd och vi var åter övverens om vilket stöd och samarbete vi skulle ha genom hand och bett. Lovely!

Nu är vi anmälda till två tävlingar i mars i alla fall. Tyvärr som reserv på den ena men har gått från 18:e till 13:e på en vecka så fortsätter det så här så har jag ju chansen att komma med =) Vi får hålla tummarna! Jag har skrivit upp en hel drös med tävlingar som skulle kunna vara aktuella för oss. Synd bara att alla inte skriver ut i kolumnen i TDB vilka klasser de tänkt ha, med tanke på att få proppar ligge uppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0