Ett hej kan ge en vän

Jahapp, då var kl plötsligt 01.00. En dag räcker med andra ord inte till för allt jag har att utföra ;) Fast denna dagen har mest gått i studiernas tecken och vårat PM-arbete kom till sist in. Som alltid har man mindre ångest för man undrar om man skrivit tillräckligt med åsikter, gett tillräckligt många vinklar, perspektiv och åsikter. Men nu kan vi bara hoppas att det går vägen.

Och som belöning kan man väl säga att jag fick snacka i hela två timmar med min kära vän Ankie som bor hela långa vägen borta i Uppsala. Det är svårt för oss att lyckas passa in dagar att umgås på eftersom restiden är på hela fruktansvärda långa 1 timmar. ;) Nejdå, men uppenbarligen svårt för två studerande hästtjejer att tajma lediga dagar bara. Tur att mobilen finns så man kan vädra allt mellan himmel och jord med varandra. Vi pratade lite om det här med att det hör till artigheten att man hejjar på varandra när man kommer in på framridningen (eller bara in i ridhuset på hemma arenan) Jag har skrivit ett helt inlägg om det här förr en gång. Många blir helt överrumplade av ett litet "hej" och det är inte alla som lixom hinner svara. 

Vår bekantskap startade genom att vi hamnade på samma tävlingar och att jag vid ett tillfälle rätt och slätt började snacka med henne. Vi hade båda fina framgångar i varsina klasser och jag ville verkligen ge henne cred för ett väl visat program. Sen blev det väl att vi pratade allt mer vid diverse tävlingar tills jag inte längre kunde förstå varför vi inte ringde varandra, vi hann ju aldrig prata klart innan, mellan eller efter klasserna. Hästarna skulle ju alltid ha sin 100%:iga service. Så nummer utbyttes, och vi har lyckats komma ihop oss ett par gånger iaf. =) Vi har bestämt att vi är låtsassystrar för ingen av oss har något syskon och är rädda för den dagen man kommer stå ensam utan våra föräldrar och vem vi ska luta oss mot då om vi inte har sambos vid det laget. Så om du precis som vi inte har något syskon och vill ha det så är det här sättet att skaffa större familj ganska praktiskt då man kan välja helt själv och får någon man drar jämt med =) Så till alla er där ute, var inte rädda för ett hej, det kan vara din blivande vän som svarar. =)


Kommentarer
Postat av: Ankie

<3

2012-01-12 @ 10:07:56
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0