Tålamodsträning ;)

Ibland när man läser bloggar skapar man sig visionen om att deras liv är så lätt. De har de perfekta jobbet, sätter de bästa betygen, ser alltid så himlans bra ut, alltid råd och tid att åka på underbara resor, upplever de bästa äventyren, rider som en WC-etta eller har hästen som alltid går sådär sjukt perfekt och bara dansar med.
Den känslan tror jag däremot inte man får när man hälsar på i min blogg och det är nåt som jag tänker förstärka nu. :P 
Idag var träningen helt enkelt kaos med käre Spaniz. Det var en spänd och fullkomligt ofokuserad herre. Han stod verkligen emot, la energin på fel grejer och nog för att tanken var att vi skulle jobba på att få upp nacken - men inte att ha den uppe i taket!!! Och vardan detta spektakel då, mjo för att den flitiga vaktmästaren skulle fixa "mellanväggen" som står vid hindermaterialet. *suck* Vi sicksackade längs långsidorna, gjorde kapade volter och sidoskutt för skottkärra,portar, vägg och hål i vägg.
Men till sist så fick jag all min herres fokus *puuuh* Att ha tålamod kan komma väl till pass när man håller på med dessa djur, haha. Så avancerade rörelser blev det däremot inte utan mycket lösgörande, "avkopplande" och varierande av formen.  Med mycket övergångar och tempoväxlingar kom han igång fint mot slutet. Vi gick från tunga älgsteg till .... hm, rådjursskutt är att ta i men bra mycket kvickare och lättare åtminstone :)

Ibland går det helt enkelt inte som man har tänkt sig. Vi testar i morgon igen får se om vi kan göra lite bättre ifrån oss :P


Kommentarer
Postat av: chioli

jo så kan det allt kännas, att alla andra har sånt flyt. Men å andra sidan skulle man inte njuta så av de bra dagarna om man inte hade de mindra bra iband!

2012-01-12 @ 11:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0