Koncentration

Inne igen efter stallfix och ridning. Svettig, hungig och lite frusen. Men det är bara fortsätta hålla tempo, laddar batteriet i bilen just nu, eftersom det åter igen hade laddat ur *suck* Sen ska jag hämta paket på posten, tyvärr inget roligare än min nya lagbok =/ Men nog så nödvändig just nu.

Dagens träning med Spaniz måste jag nog säga att jag är nöjd med ändå. Jobbar just nu mycket på att bogarna ska vara på sin plats allra helst i vänstervarvet då han gärna gör det lite svårt för kroppen att hänga med eftersom han kliver iväg så väldans med höger framben när man som tex minskar volten (jag gör det i slutor) och sedan ökar genom att flytta för inner. Med kontroll på ytterbogen så får vi ett jämnare flyt och han har möjligheten att skjuta på lite bättre med bakbenen istället för att dem tillsamman med vä fram ska försöka jaga reda på det där attans höger frambenet.
Red mycker på päronformade serpentiner just för att alla mina sinnen helatiden skulle sysselsätta sig med kroppskontrollen, utan att låta honom ösa iväg, samlat ska det vara och näsan uppe och framme.
När jag red dem i trav så bad jag honom trampa till varje gång vi kom rak över medellinjen och i gallopen så gjorde vi enkla byten. Händer något mest hela tiden och det blev ett riktigt styrkepass för hjärtat... och mig med för den delen, här kunde man minsann inte sitta och tänka på annat inte.





Jag red dem lite skarpare får jag väl säga för att innerbak hela tiden skulle få jobba på in under maggen och för att det skulle bli så tydligt för mig själv med rakriktningen och om jag bommade att ha med mig bogarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0