Det börjar släppa lite =)

Nuså är man bra mycket gladare på hästryggen igen =) Spaniz bjöd upp till dans och jobbade bättre över rygg idag och var kvickare i reaktionerna. Övergångar, serpentiner och förvändgalopp är bra "medicin" för honom. =) Tar ett pass i ridhuset i morgon innan arbetsveckan början igen och risken finns att man får jobba längs vägarna igen ett par dagar om man blir till att sluta sent.
Fille agerade det stora lyckopillret idag som skulle sättas igång efter sin 2v vila. Jag räknade kallt med ännu en planka även om jag vet att fille är en riktig arbetsmyra. Att vila är inget för honom, det tycker han snarare är långtråkigt och är rätt tydlig när han vill göra mig medveten om vad han tycker. Vi tog en längre skrittrunda innan ett joggingpass i ridhuset. Serpentiner har blivit lite av min favvo övning med honom, att böja och rakrikta om vartannat smörjer verkligen musklerna och han får lov att balansera sig själv i vändningarna. Fyrkantsarbete tätt växlande med volter i trav och glp. Supermjuk och fin i sidorna och även övergångarna. En sån känsla som får en att längta till morgondagens träningspass =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0