Ekonomiavd. släcker för idag

Tack och godnatt från ekonomiavd.
Men för att kort sammanfatta dagen så har den innehållit hästar (vad annars?), spånleverans och bokföring.
Spaniz började lite trööööögt men kom igång superbra efter en liten stund. Fick bekräftat från annat håll att formen på honom nu faktiskt blivit mycket bättre. Äntligen kanske allt mitt grundridande belönas, känner att jag har med mig ryggen fortfarande nu när han kommer upp i nacken och växer framtill. Bakbenen jobbar mer inunder. Anmälde mig sent till Maggan-träning i helgen och fick idag meddelande om att jag får hoppa in som reservare. Ska bli superbra att träffa henne igen nu!

Fille hade en ledig dag idag och använde den till att rulla och lera ner sig så gott han kunde. Igår gjorde vi ett pass i ridhuset och jag måste verkligen dela ut en guldstjärna till honom. Jobbade med hela sin kropp och utnyttjade allt utrymme för att ha så stor och luftig gång som möjligt!

Hade även ett pass på Brian igår och jag var rätt nyfiken över hur han skulle kännas efter att fått återhämtat under två dagar. Skulle vi få börja om från början? Nejdå, han hade allt i bakhuvudet vilken melodi vi skulle spela. Jobbade en hel del med gas och broms samt försökte tänja gummibandet lite med tempoväxlingar samt lösgörande serpentinbågar med volter varjegång vi passerar medellinjen. Det tar sig sa mordbrännarn! =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0