Träning för Traudi

Ett litet ihopklipp från söndagens träning med Traudi. Det var ett kärt återseende då det var många år sedan jag hade tillfälle att rida för henne nu. Fokus hade vi på sits och inverkan. Jag fick många nya bollar att spela med. Ni vet hur det är när man ska börja rucka på gamla invanda rörelsemönster.... plötsligt är hela ens kropp är i gung. Ett ben far iväg hitan och en arm ditan, som om man är i växåren på nytt :D Att driva växelvis i skritt är jag lärd från ponnytiden och nu skulle vi göra det i galopp. Så när man kikar kanske det inte ser ut som om det händer så mycket, tro mig det händer massor uppe i kontrollrummet. Tempoväxlingar samtidigt som förbättringar i handlederna ska göras, samtidigt som hjälperna ska tajma på millisekunden samtidigt som man försöker få i blodet när den högra resp. vänstra ska driva på respektive ben. Man sitter mest och tänker nu nu nu nu NU nu NU.....och till det ska det in halvhalter nu nu nu :P Tungan rätt i mun, blir nog bra när vi fått nöta lite i lugn och ro.... hoppas jag :3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0