Härlig årsdebut!

Så här mitt i veckan kanske jag borde redovisa hur debuten med Brian gick i söndags =)
Tycker att killen ständigt gjort framsteg när vi tränat, och man har kunnat ta vid där man slutade sist vid vaje pass. Lite dålig dag på lördagens trim så både Linda och jag skrattade väl lite åt "räserhästen" som mest ville ösa gärnet i galoppen. Dvs man känner sig som en liten nickedocka när ryggen rör sig på stora B.

Det var blåsigt som attan vid utebanan/framridningsbanan på söndagsmorgonen så planen blev att rida ur den värsta energin och försöka få hern att lossa lite i sidorna redan här, men ville komma in i ridhuset så snart det bara gick, även om det var skönt att vara ensam på utebanan. Väl inne ägnade B lite av sin energi åt att spöka innan han sedan fokuserade på vad det egentligen var hon där uppe ville ;) När han så klev in på tävlingsbanan så tror jag han tyckte det var lite skönt. Bara han och jag och lösa uppgifter tillsammans. Det blir lite spretigt i avsaktningarna emellanåt och lite "jag kan jag kan jag kan" i igångsättningarna då han nästan inte vet vilket ben han ska springa på. Men superfin i sidorna, uppmärksam på mina önskemål och galoppade i bra uppförsbacke och låg kvar i takt och tempo utan att försöka manövrera själv. Så det var en superglad ryttare och ägare som möttes utanför ridhuset. Poängen gjorde oss ännu gladare då vi belönades med 66,48% däribland några 8:or, härliga kommentarer och slutord!  Det gav en hedrande 2:a placering i LC:2.
På ärevarvet firade de andra hästarna med bralla loss hejdlöst och okontrollerat varpå jag mest försökte rädda B från kickande hästar.
Till LB;1 var Brian lite trött, därtill lite upprörd. Framridningen började med att en häst gjorde enté på banan med bocksprång varpå B därefter inte alls gillade denna häst. Så snart den var på samma del av banan som oss så tappade B fokus på mig och började åla sig. Kändes ett tag som om jag skulle bli tvungen att avbryta, men när vi så klev över på tävlingsbanan igen och fick vara ifred så gick det helt ok. Lite hängigare i handen, men vi kunder iaf genomföra prog och fick 61,38% för det.
Vi är jättenöjda, han är så pass orutinerad på dressyrbanan, det blev en lång dag då det var långt mellan starterna, det var årsdebuten (Linda hopptävlar honom men fösta start där är nästa helg först). Linda fick många glädjande kommentarer om fin fina Brian och det är visst inte bara jag som tror på honom. =)
Happy Happy Haaaaaappppppy!

Nu håller vi tummarna för Linda och Brian på helgens hopptävlingar, och att de får en bra start på säsongen då nästa tävling för dem blir med div 3 laget. HEJJA!


Avslutar uppsatsen med en bildbomb! Och ja vi rider alltid bara åt ett håll... NOT. Gissar på att Linda, som har tagit bilderna, uppskattade det sköna soljuset  frammifrån hellre än bakifrån :P


 













Kommentarer
Postat av: Linda

Tack för söndagen! Helt superbra känsla! Du får starta honom igen när du vill! <3

2012-03-29 @ 21:13:02
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/
Postat av: Ankie

Grattis! Duktiga ni va!!! Och stort lycka till i helgen med den brune, håller alla tummar och tår för er! Kramen

2012-03-30 @ 08:02:40
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0