I´m not in "muuuuuude"

Maria Montazami är helt klart en av mina favoritpersonligheter och bara måste vara bland de skickligaste på att sätta ordtrender - It´s a muuuuud-lamp. Jag vill minnas att det heter "mood", men hey inte ska en norrlänning väl reagera på slang. Doh! Vi byter ju bokstäver som e till ä, drar dessutom bort en och annan bokstav samt sätter ihop ord.  Hur äre?
Nåväl tur att vi (ännu) inte installerat någon tv i stallet. Spaniz hade väl dött 10 ggr om han sett senaste avsnittet av Hollywoodfruar.
 
Mitt muuuud är idag helt down iaf. Skola på morgonen, äntligen är praktifall 2 klart och inskickat, skönt det iaf. Men en mardröm i natt som får mig att vakna med värk i hjärtat. Jag kan uppenbarligen inte lura mig själv i sömnen. Saknaden och sorgen är stor, väl gömd bakom muren men ibland faller en tegelsten bort och det pyser ut.
 
Saknar livet före skolan, hade alltid något på gång med vänner. Det enda man tänker nu när man har en minut över är att man borde plugga. Gör man inte det knackar ångesten en på axeln. Fast det bara är en, en endaste ynka tenta kvar - känns den så himla tung! Finally ska jag få fira jul utan att behöva tentaplugga eller göra det sista på någon gigantisk uppgift - fantastiskt!
 
Nu blir det stalliv, fodring, mockning. Jogging och lösgörande arbete för Spaniz i ridhuset efter några dagars återhämtning. Lite galopp ute för Fille tror jag.
 

Kommentarer
Postat av: Catta

Men babe, det är ju inte mycket plugg kvar nu och då kommer du ha resten av livet på dig att hitta på tokigheter med alla vänner! ;) Bamsekram <3

Svar: jag veeeeet , försöker bita ihop nu. Massor av roliga saker väntar i november ju!
Patricia Lüdke

2012-10-19 @ 15:50:19
URL: http://catarinam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0