Saker reder sig själv

Sådär ja, tekniken är med mig igen! ibland löser sig problem av sig själva.... kind of the best way! 
Snön damp ner till helgen. Inte helt överraskande nej eftersom det redan hunnit bli decemer. Har väntat rätt länge på att den ska komma, men precis liksom den hysteri som i vanliga fall utbryter vad gäller dubbdäck så uppstår den även på odubbad häst. I år hade jag faktiskt dubbat bilen i god tid lixom Fille. Skoning skedde dagen innan tävling för Spaniz varpå jag bad om snösulor med väntade med brodd på honom. Så när jag i helgen skuttade upp i sadeln för en skön tur i naturen med lite intervallträning så slutade den näst intill med att jag fick vända så snart vi kommit utanför gårdsplanen. Suck. Nu är dock broddhålen gängade och broddarna monterade så idag tog vi just en skön tur. Dessutom håller jag på att blir sjuk, tackar mina redan snuviga kollegor för det, så jag försöker mota Olle i grind känner jag med att inte kräma ur för mycket energi och ork ur mig själv. Blev en del galoppjobb med sax-tänk över vägarna utan byten och sedan övergångar galopp-skritt med räknade steg. Körde mjuk och ville inte spänna bågen för högt så vi skrittade på 5 steg och galopperade på 12. Om man så beslutar sig för 10 skrittsteg och 20 galoppsprång så är detta verkligen ett bra sätt att förbereda och bli konsekvent i sin ridning. =)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0