Sadlarna kollade och godkända

Trött och sliten tjej ska försöka sammanfatta dagen lite snabbt. En spännande dag =) Dagar som spetsar till det vardagliga hästlivet är verkligen inspirerande och roligt tycker jag. Och det behövs egentligen inte mycket för att det ska var på det viset egentligen.
Jobbade som vanligt under förmiddagen och hade två möten innan jag hastade hem till grabbarna för att göra iordning dem inför promenad ner till ridhuset och mötet med Sadeldoktor Jimmy. Det är faktiskt första gången jag går ner med Fille och Spaniz i vardera hand. Mamma tog sadlarna i bilen och åkte ner i förväg.
Grabbarna skötte sig exemplariskt, inget gnabbandes. Förutom att de hyssade lite med mamma när hon var snäll och stod och höll dem i ridhuset. Spaniz valde att torka allt saliv han hade på mammas jackärm till det svarta var vitt, och jo klart hon sa åt honom men han gör små överraskande fulryck. Och Fille ville mysa med mammas pälsmössa men tyckte sig hitta en "lakritsrem" att stoppa i munnen, dvs snöret till mössan som han började dra i ;)
Spaniz County skulle behöva komma upp lite i bak så fick tips om Mattes padden. Och glädjande nog så är Filles Cobra ff bra, behövdes inte stoppas om. Jag var ju fundersam om den klämde vid bogbladen. Men det avfärdades, lite eftersom vi haft fasliga problem med glidande sadlar på Fille. Att ta ur stoppning skulle inte göra det hela bättre utan sadeln skulle bli frammåtlutande och troligen så skulle man hitta mig framme vid öronen efter en stunds ridning. Jag har ju ett par paddar hemma men investerade i en ny supermysig med fårskinn från Maxx.
Vi testade dessutom att lägga Cobran på Spaniz, jag har ju haft mina funderingar om det skulle gå men faktiskt inte vågat då jag varit rädd att förstöra den eftersom den är specialbeställd och byggd efter Filles rygg. Men Jimmy avfärdade genast min oro. Den låg nämligen riktigt bra på Spaniz dessutom och är lite "sportigare" i modellen att rida i. Jag älskar att rida i min Cobra så jag vart riktigt glad. Så nur får vi prova nåt pass i lugn och ro så får vi se hur det känns. 
 
 Sadelpaddar är ofta underskattade. Här är min nya übermysiga padd från Maxx =)
 
Spaniz är nöjd med sin insats som provdocka
 
Hjalle hjälpte mig med kontorsarbete på kvällskvisten =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0