Lerinpackningar och hårblekning

Tok-leriga hästar och ett obefintligt internet gjorde att tisdagen inte helt blev som planerad. Skulle ha ridit ut med Fille en sväng. Även om han var nyrullad när jag tog in dem från hagen tänkte jag att han var iaf värd lite extra tid så jag fick väl ställa mig och gnussa tills allt var borta då. Meeeeeen när armarna krampade efter att ha lyckats borsta ur en hundradel av manen kände jag att det var lönlöst att stå där och feja i två timmar för att troligen komma fram till att han iaf är för sketen för att sätta på någon utrustning. Det fick helt enkelt bli ett varmt bad för grabben istället. På hans min såg det ut som om att det var just det han var ute efter - mysponny! Skrubbing, lukta gott schampoo and a lot of lööööve. ;)
 
Vi fick en rätt skön myskväll alla tre. Sandnet hade dessutom nätproblem så datorn var det inte ens lönt att slå på för att blogga, typiskt. Hann vårda om huset lite, slå mig till ro med en kopp the och grunna på livet medan Big Bang Theory gjorde mig sällskap på tv:n. Gud så skönt att få koppla av en liten stund innan man däckar istället för att köra fullt ös in i det sista tills man vickat omkull sig. Mer sånt här får det bli, för det är ju dessutom ljus, kanel och pepparkakstider :P Jag är inte förtjust i vintern men älskar det varma gosiga julmyset. 
 
Tvättar/färgar svansen på lortfille :) Från lerigt brun till skimrande vit efter en längre inpackning ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0