Två sköna söndagspass och ny design

Innan jag så skriver ett ord till vill jag passa på att tacka Linda för den nya bloggdesignen. Hoppas ni alla gillar den lixom jag. Fortfarande lite förfiningar som ska göras och lite presentationer som ska läggas till men på god väg att bli något riktigt bra =) Det är nog andra gången nu som jag lagomt hinner bli avis på dem som hinner sitta och pyssla med bloggutseendet och önskar att jag tog mig själv i örat för att sätta mig ner och ha en skön pysselstund. Inte ett ord jag hinner säga så kommer fröken "webmaster" och poängterar att bloggendesignen börjar bli oldfashion och att hon planerar att gå in och "härja". Det är hon varmt välkommen att göra, och det är inte på något vis att jag inte får vara med att påverka. Men kan säga att det går bra mycket fortare att ändra look när man har nån som kan koderna. Åter - Ett stort tack Linda för din hjälp!

 

På dagens ridschema stod ett joggingpass med Filipin och ett trimpass med Brian. Tror jag log mig igenom hela passet med Fille. Jag blir så himla lycklig av hans arbetsmoral. Han och hans skalle behöver verkligen få sättas i sysselsättning. Och han blir så himla nöjd med sig själv när han utfört det som önskats. Jag har emellanåt svårt att förstå att han är 29 år nu (och att vi har hängt ihop 19 år). <3

 

Brian är också en kille med bra arbetsmoral, iaf när det gäller fullt ös frammåt ;) Nejdå, jag gillar verkligen hans motor och det gäller bara att få honom att börja orka använda den "rätt". Att sätta energin mer inunder sig och bära sig själv istället för att sträcka ut den stora kroppen. Tror att det är till hans fördel med den stora kroppen (med en manke på 177) att det finns mycket motor, eller om man ska säga till ryttarens fördel. Det skulle bli åt helsike för tungjobbat om han inte hade egen go i kroppen. Under dagens pass blev det mycket fokus på lösgörande och rakriktning. Travarbete där vi gick på kvartslinjerna, flyttade ut till vägg och sedan direkt 10m volt. Känna att man kan få honom yttertygel och rida honom dit med innerskänkel, likväl som han i sista steget ur skänkelvikningen både måste vara lyhörd och balanserad för att ta nästa steg som första in på volten. Då får han sätta sig lite själv istället för att jag ska hålla i bromsen. Lite liknande övning även i galoppen. Men med fortsatt flyttning längs långsidan efter volten. Därefter satte vi allt lite på sin spets, fattningar från skritt, med framdelen lite innanför spåret. Flyttade honom lite svagt för att känna att jag hade honom rak på ytter och att bakdelen inte kan komma innanför, som den så gärna vill i vänstervarvet. Därifrån sedan en fattning och när bakbenen verkligen börjar galoppera inunder så kom en härlig distinkt takt i sprången, utan att ge sig iväg. Men det märktes att den här övningen blev jobbig. Lite surig blev grabben allt därefter och försvårade det för sig själv när jag bad om nåt så enkelt en diagonal i skitt med lite lite slutatänk. Gäller att bryta hans mönster när han börjar kicka, studsa och småstegra. För bara han fått varva ner ett varv i skritt så var han "right on it" därefter. Då bli man såklart avdramatiserat överöst med beröm, bara för att han ska inse att vi inte ber honom lösa världsproblem ;) 

Planen nu är iaf att trimma honom så ofta som vi kan få ihop våra scheman. Den 7-8 nov kommer Birgitta nästa gång och då ska jag få delta även med Brian. Det ska bli superroligt att få hennes åsikter och hjälp inför kommande säsong. Tanken är att jag förhoppningsvis ska kunna fortsätta delta med Brian på hennes träningar inför kommande säsong. Då ska han väl iaf upp i någon LA =)

 Grabbarna grus nöjda efter sina insatser. Det skiljer förresten 19 år mellan dessa grabbar och 30 cm i mankhöjd ;) 

Hur söt får man vara?! Fluffig som sockervadd!


Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

*sista bilden* hjälp en vit älg! ;-) sötfille!

2013-11-18 @ 07:17:37
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0