Styrelsemöte och filmtajm

Kvällen har bestått av KRK-möte. Styrelsen kikar mot ett nytt spännande tränings och tävlingsår 2014. Många nya medlemmar och härligt engagemang har detta 2013 bjudit. Vi tränare och i styrelsen jobbar helt klart på att kommande år ska fortsätta i samma anda! 
Närmast på agendan är luciaritten i byn med alla våra ponnyekipage, och jättegärna storhästekipagen förstås. Men brukar vara överhängande ponnysar som tågar iväg med glitter, luciakronor och bjällror.
 
Dessutom har jag fått tid att klippa nån filmsnutt från förra Birgitta träningen som var i början på nov. Bjuder här på lite travarbete. Jobbandes på medellinjen med att pendla mellan öppna och förvänd sluta, sedan tillbaka över banan i en tvär diagonal sluta. Jobbandes med full fokus på det här med att reglera tvärningen med yttertygel och kunna driva framåt med innerskänkel för att få hästen att komma och jobba upp och runt innerskänkeln. Iställer för att som man annars så gärna vill göra, dvs putta hästen åt sidan med ytterskänkel med, som i mitt fall, överhängande risk att få för lång sida på hästen. Syns att det blir jobbigt för Spaniz men likväl syns det att han kommer upp sig bra på yttern och ges möjlighet att kliva förbi innern. Sen gäller det att få honom att orka ytterligare just i det momentet och skjuta på allt kraftigare och bärigare. Jag hade nog inte gjort på det här viset om inte Birgitta pushat mig/oss. Och jag är ju så otroligt analytisk resp. kritisk mot mig själv i träningen. Men jag känner ju helt klart effekten som blir när han får "pusta" och trava på rakt/volt spår efter att vi gjort detta arbete. Skapar helt klart ett mer-begär ;) 
Därtill måste jag säga att 21-åringen just nu är superfin i kroppen! :P
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Ska vi vara med o rida med vi också i luciaritten med ponnyerna? :-D .. Inte för att jag vet vad Brian eg kommer tycka om det men :P

2013-11-19 @ 06:56:04
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/
Postat av: Chioli

Jättekul att se, de syns att det stundom var lite jobbigt. Men vilken underbart läcker rumpa han har :-). Blir lätt avundsjuk!

2013-11-20 @ 21:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0