Träningshelg

I helgen har det varit Birgitta Kjellin träning, det innebär 40min HARDwork lördag och söndag. Jag älskar det.... hon är energisk och med mig i varenda steg, oavsett om hon säger nåt eller inte så vet jag att hon står på marken och rider nästan lika mycket som mig. Nya övningar som sätter fingret på problemet respektive löser dem. Den här helgen har det dock varit tungjobbat, för oss alla tre. Högre krav på Spaniz, hans benföring, hållning och ställning. Att få honom att verkligen vika in rumpan för att sätta sig mera. Men det innebär oxå att jag måste ha sååå mycket mer koll på alla kroppsdelar för här börjar det verkligen kännas att stänger man en dörr för honom att kliva ut ur så öppnar han en annan för att slippa undan. Igår fick vi till en hel del sköna moves och reko känsla att bygga vidare på men idag vart det tröttsamt för hern tror jag. Bytena var inte de bästa, många blev efter i bak när han inte kunde vika ut ett bakben utanför ramen och inte riktigt orkade trampa till, när de blev rätt så blev det helst jämfota eller kort i bak. Dessutom håller jag fortfarande på att testa mig fram bland kandarstängernas vida värld. Det jag använde idag hade hern inget emot att bita tag i och konstant rubba min balans i sadeln med. Har lite film från helgen som jag kan dela med mig av =)
 
 

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Intressant läsning. Jag saknar verkligen att rida.

Svar: Tack snälla för din kommentar! Det värmer verkligen! Förstår att du saknar ridningen, en gång hästtjej - alltid hästtjej brukar jag säga. Oavsett om man har möjlighet eller inte att fortsätta med det så bär man ofta med sig känslan av att kunna kommunicera med några hundra kilo häst.
Patricia Lüdke

2013-11-09 @ 09:47:10
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Tuuli Elmgren

Åh vilken fin häst du har!

Svar: Tack snälla! Han är allt en liten charmör =)
Patricia Lüdke

2013-11-09 @ 09:47:10
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vad fina ni är! :D

Svar: Tack snälla, så himla glad jag blir! =)
Patricia Lüdke

2013-11-09 @ 09:50:10
URL: http://cronsellpysslar.blogg.se/
Postat av: Chioli

Åååå snyggehästen.......(=inspiration till mig)

2013-11-09 @ 16:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0