Hästar på heltid

Med ett späckat schema och en förkylning som knappast går åt det bättre så bestämde jag mig för att bara rida Fille idag av mina egna. Han trippar verkligen på med öronen rakt fram undrande vad vi ska göra härnäst. Skön känsla i både trav och galopp. Att det sedan var någon som var och provred en häst och ville hoppa lite spädde såklart på Filles glada humör. Även om jag lite fint drog mig över på sidan där Maggan hade träning så for han glatt upp i lite luftakrobatik när han så hörde hästen dundrande avsprång och landning. Vi skrattade gott och Maggan konstaterade skämtsamt att min unghäst var för vild för att vistas på samma sida. Underbara pownie!! ❤ 

Nu blir det till att färdigställa stallet och sedan ska jag ner och rida på en för mig ny individ. Ett sto med kvalitet och meriter i hoppningens högre klasser. Gjort nån enstaka start i dressyr med mycket bra resultat. Vi får se vad vi tycker om varandra och om vi ska fortsätta samarbeta eller om jag kan tänkas tipsa om annan lämplig ryttare. Vi får se, spännande ska det bli iaf. 

Ska träna Elina direkt efter innan jag drar iväg till tävlingarna i högbo och hjälper Linda. Hästar är ett heltidsjobb ;)

Underbara Filipin 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0